Bude v Bratislave skutočne druhý najdlhší diaľničný tunel v Európe?

  • Minister dopravy Jozef Ráž ml. (Smer-SSD) chce vybudovať nový diaľničný tunel.
  • Tunel Karpaty by spájal Raču a Záhorskú Bystricu.
  • Jeho celková dĺžka by bola necelých 12 kilometrov.
Off topic Vyrastie v hlavnom meste nový diaľničný tunel?
Vyrastie v hlavnom meste nový diaľničný tunel? Zdroj: Shutterstock.com/AAlves/Rasto SK
Crypto All Stars PCBitmarkets

Odkiaľ na to Slovensko zoberie?

Naskytá sa tu však otázka financovania. Aktuálna štúdia odhalila, že výstavba tunela Karpaty by stála až 1,5 miliardy eur. Týmto by sa mal zaoberať aj minister financií Ladislav Kamenický (Smer-SSD).

Do úvahy prichádza možnosť uzatvorenia medzivládnej dohody o financovaní, keďže projekt nie je vhodný riešiť cez PPP projekty. Minister dopravy prišiel tiež s nápadom, že za prejazd tunela Karpaty by platili len tí motoristi, ktorí by ho reálne využívali, a teda tunel by nespadal do štandardného spoplatnenia diaľničnej siete prostredníctvom diaľničných známok.

Nevylučujeme to, že aj toto je cesta, ako ten tunel spraviť a bude zaňho platiť len ten, kto cez ten tunel pôjde, to znamená neodzrkadlí sa to na diaľničnej známke, lebo je to nejaký extra poplatok.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
SpäťStrana 2/3Ďalej
txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.