- BMW vidí potenciál vo vodíkovom pohone.
- Pre tento projekt začalo spolupracovať s Toyotou.
- Výsledkom má byť existujúci model vo vodíkovej verzii.
Známy model vo vodíkovej verzii
Potenciál v tejto spolupráci vidí aj samotný prezident Toyoty, Koji Sato. Nepôjde však o úplne nový automobil. BMW má totiž v pláne vziať už jeden zo svojich aktuálnych modelov a ponúkať ho aj vo vodíkovej verzii. Zníži tak aspoň náklady na vývoj novej karosérie a všetkého, čo sa spája s novým vozidlom.
BMW však zatiaľ mlčí, aké by mohli byť náklady alebo predajná cena tohto vodíkového auta. Spoločnosť mlčí aj o možnom objeme výroby. Má ísť pritom o serióznu ponuku ako v prípade spaľovacích alebo elektrických modelov.
BMW sa tak rozhodlo z dôvodu, že potenciál vidí okrem elektrického pohonu aj v tom vodíkovom. Tento pohon by sa mohol zísť v oblastiach, kde je napríklad nedostatočná sieť nabíjacích staníc.
BMW a Toyota chcú navyše vytvoriť spoločný pohon pre osobné autá, ktorého základná technológia sa bude dať aplikovať aj na nákladné autá. Ten budú následne využívať obe automobilky vo svojich modeloch. BMW chce v tomto projekte podporiť tiež rozvoj tankovacích staníc na vodík.
Vodíkové autá sú aktuálne zastúpené vo veľmi malom počte, pretože sa im venuje len niekoľko automobiliek. Konkrétne ide o Toyotu, Hyundai a Hondu.
BMW už nejaké skúsenosti s vodíkom má. Nedávno testovali túto technológiu na flotile vozidiel BMW iX5 Hydrogen.
BMW je nemecká automobilka vyrábajúca automobily, motocykle a motory. Bola založená v roku 1916 a jej hlavné sídlo je v Mníchove. BMW je materskou spoločnosťou firiem Mini a Rolls-Royce a v nedávnej minulosti aj bývalej skupiny Rover.
BMW vyrába motocykle pod značkami BMW Motorrad a Husqvarna Motorcycles. Automobilka je známa hlavne svojimi výkonnými a luxusnými automobilmi a je svetovou špičkou v oblasti predaja automobilov. Modrobiely vzor znaku firmy je štylizáciou bavorskej vlajky.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.