- Biedronka tvrdí zákazníkom, že je najlacnejšia spomedzi reťazcov.
- Jej slogany však porušujú pravidlá reklamy.
Komisia pre etiku reklamy po preskúmaní prípadu rozhodla, že Biedronka porušila etický kódex reklamy, ktorý zakazuje šírenie klamlivých informácií v marketingovej propagácii.
Komisia vo svojom vyjadrení uviedla, že reklama Biedronky nedostatočne informovala spotrebiteľov o podmienkach a metodike porovnania cien, čo mohlo viesť k nesprávnemu vnímaniu výhod nákupu v Biedronke.
Tento incident zaiste poškodil reputáciu Biedronky medzi spotrebiteľmi, ktorí môžu začať vnímať marketingové kampane tohto reťazca ako nedôveryhodné.
Niektorí zákazníci vyjadrili frustráciu z toho, že veľké reťazce využívajú klamlivú reklamu na zvýšenie predaja. Iní zase ocenili, že Komisia etiky reklamy zasiahla a chránila práva spotrebiteľov.
Biedronka otvára supermarkety v piatich slovenských mestách
Minulý týždeň poľská Biedronka oznámila, v ktorých slovenských mestách otvorí svoje prvé supermarkety. Napriek tomu, že Slováci očakávali príchod giganta najskôr vo veľkých mestách, reťazec prekvapil: Prvé obchody otvorí na celkom iných miestach.
Pôjde o mestá Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen, ako sme vás už informovali.
Jej distribučné centrum sa bude nachádzať v Trnavskom kraji, konkrétne vo Voderadoch. Odtiaľ bude reťazec zásobovať všetky svoje slovenské supermarkety.
V Poľsku má Biedronka dominantné postavenie – má viac ako 3 600 predajní. Skupina Jeronimo Martins, ktorá sieť prevádzkuje, pôsobí v šiestich krajinách sveta, a to v Poľsku, Portugalsku, Maroku, Kolumbii, Českej republike a o chvíľu aj na Slovensku.