- Biedronka tvrdí zákazníkom, že je najlacnejšia spomedzi reťazcov.
- Jej slogany však porušujú pravidlá reklamy.
Biedronka podľa poroty Etického výboru pre reklamu porušila etický kódex reklamy. Poľská sieť, ktorá patrí skupine Jeronimo Martins, zneužila dôveru spotrebiteľov, keď tvrdila, že je najlacnejšia, konkrétne lacnejšia ako Lidl. O téme informoval poľský portál Wiadomości Handlowe.
Supermarkety Biedronka budú čoskoro už aj na Slovensku. U našich severných susedov je lienka najväčším reťazcom na trhu. Konkurenčný boj o zákazníkov v Poľsku má o niečo tvrdšiu podobu, ako sme zvyknutí u nás doma.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Biedronka porušila eticky kódex reklamy
Biedronka v reklamnej kampani často útočí na svojho najväčšieho rivala – nemecký reťazec Lidl. Vo svojich sloganoch tvrdí, že je lacnejšia než Lidl. Tieto vyhlásenia sa objavili na účtenkách z registračných pokladníc, ale aj na billboardoch či dokonca v SMS-kách, ktoré reťazec posiela svojim registrovaným zákazníkom.
Sme najlacnejší už od roku 2002. Biedronka lacnejšia ako Lidl.
Na Biedronku bola za tieto vyhlásenia podaná sťažnosť, v ktorej boli jej tvrdenia označené za „škandalózne a zavádzajúce”.
Slogan naznačoval, že Biedronka má najnižšie ceny už 22 rokov. Nezávislé agentúrne prieskumy nákupných košov však hovoria niečo iné: Biedronka nebola vždy najlacnejším reťazcom v Poľsku a jej ceny boli v niektorých prípadoch vyššie ako v Lidli.