- Biedronka sa pokúsila o prevzatie najväčšieho maloobchodného reťazca na Ukrajine.
- Podľa nepotvrdených informácií ponúkla za ATB Market 4,5 miliardy dolárov.
- Majitelia ukrajinskej siete však túto ponuku odmietli ako príliš nízku.
Namiesto Ukrajiny sa však Jeronimo Martins zatiaľ rozhodlo expandovať iným smerom. Po dlhom zvažovaní vstupu do Rumunska, kde sa hovorilo o možnom prevzatí reťazca Profi (ktorý nakoniec získala spoločnosť Ahold Delhaize za 1,3 miliardy eur), sa Biedronka nakoniec zamerala na Slovensko.
V marci 2025 otvorila Biedronka svoje prvé predajne na Slovensku. Podľa najnovších plánov má do konca roka 2026 prevádzkovať minimálne 50 slovenských predajní.
ATB Market je absolútny líder ukrajinského trhu
ATB Market v súčasnosti prevádzkuje približne 1 300 predajní na Ukrajine. To je síce výrazne menej než 3 730 obchodov, ktoré mala Biedronka v Poľsku ku koncu roka 2024, no stále ide o pôsobivé číslo.
Treba poznamenať, že ATB pred ruskou inváziou v roku 2022 prevádzkovalo presne 1 316 obchodov. Avšak, stovky z nich boli následkom vojny poškodené alebo sa ocitli na okupovaných územiach.
Napriek tomu má ATB ambiciózne plány. Viktor Karaczun vidí potenciál až 5 000 predajní na Ukrajine. Len v roku 2025 plánuje spoločnosť kúpiť približne 100 obchodov a otvoriť 80 nových pobočiek.
Hoci Biedronka informácie o pokuse o prevzatie ATB Market odmietla komentovať, záujem o ukrajinský trh je zrejmý. Karaczun však naznačil, že kým sa situácia súvisiaca s vojnou nestabilizuje, veľký západný investor pravdepodobne nepríde. To však nevylučuje možnosť budúcich rokovaní, keď sa situácia v krajine zlepší.