- Biedronka sa pokúsila o prevzatie najväčšieho maloobchodného reťazca na Ukrajine.
- Podľa nepotvrdených informácií ponúkla za ATB Market 4,5 miliardy dolárov.
- Majitelia ukrajinskej siete však túto ponuku odmietli ako príliš nízku.
Biedronka, najväčší poľský maloobchodný reťazec, sa údajne pokúsila o prevzatie ukrajinského giganta ATB Market. Ponúkla až 4,5 miliardy amerických dolárov, čo však majitelia ATB odmietli ako príliš nízku cenu.
Tieto senzačné informácie priniesol ukrajinský magazín Forbes vďaka rozhovoru s jedným zo spolumajiteľov ATB.
Poliaci chceli získať trh na Ukrajine
Viktor Karaczun, spolumajiteľ ATB Market, v rozhovore pre ukrajinský Forbes prezradil, že „poľskí investori” ponúkli za prevádzkovú spoločnosť ATB bez nehnuteľností sumu 4,5 miliardy dolárov.
Samotný Karaczun nepotvrdil ani nevyvrátil, že išlo o skupinu Jeronimo Martins, ktorá vlastní reťazec Biedronka, hoci Forbes túto informáciu uviedol s poznámkou, že ide o nepotvrdené zdroje.
Keď dostal Karaczun otázku, prečo k dohode nedošlo, vysvetlil: „Majitelia neboli spokojní s navrhovanou sumou” a počas rokovaní sa nepodarilo dosiahnuť predbežnú dohodu.
Na otázku možného predaja ATB v budúcnosti podnikateľ odpovedal:
Samozrejme, každý podnik je na predaj. Nie sme však naklonení podceňovať sa. Máme dobrú východiskovú pozíciu.”
ATB Market kontroluje približne 40 percent ukrajinského maloobchodného trhu s potravinami a výrazne predbieha konkurentov ako Silpo, Fora, Novus či Varus. Obrat spoločnosti vzrástol z 104,9 miliardy ukrajinských hrivien v roku 2019 na 248,8 miliardy v roku 2024 (približne 5,25 miliard eur), ako informuje portál Wiadomoscihandlowe.
Biedronka expanduje v okolí Poľska
Skupina Jeronimo Martins, ktorá prevádzkuje Biedronku, opakovane prejavila záujem o ukrajinský trh. Maciej Łukowski, člen predstavenstva Biedronky, v roku 2022 otvorene priznal:
Netajím sa tým, že sa skúmala aj Ukrajina a po vyriešení terajšieho konfliktu sa bude zrejme opäť skúmať.
Podobne sa vyjadril aj Luis Araujo, generálny riaditeľ Biedronky v Poľsku, keď potvrdil dlhodobý záujem reťazca o „krajiny susediace s Poľskom”.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.