- Prvé predajne Biedronky budú v menších mestách, nie v krajských centrách.
- Základná mesačná mzda pre manažérov začína od 1 475 eur.
- Existujú obavy z vplyvu na malé obchody a slovenských potravinárov.
Podľa správy portálu Wiadomoscihandlowe marketingová vojna medzi Biedronkou a Lidlom vstúpila do novej, agresívnejšej fázy. Obe spoločnosti už v minulosti ukázali, že sa v reklamných kampaniach neštítia ani „úderov pod pás”.
V najnovšom reklamnom spote Biedronka zašla ešte ďalej. „Hlavnú úlohu v reklame zohráva osol s čapicou vo farbách Lidlu,” uvádza portál. Táto vizuálna metafora je súčasťou širšej kampane zameranej na porovnanie cenovej politiky oboch reťazcov.
Reklama prezentuje graf vývoja cien v maloobchode, pričom poukazuje na výrazné zdražovanie v Lidli. „Podľa prezentovaných údajov ceny v Lidli v júli stúpli takmer o 28 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka,” informuje spot.
Biedronka zdôrazňuje, že tento nárast bol najvyšší spomedzi všetkých maloobchodných sietí v Poľsku. „Kým u iných predajcov ceny rástli o 5 až 8 %, v Biedronke to bolo len o 2,73 %,” hlása reklama.
Táto agresívna marketingová taktika vyvoláva otázky o etike v reklamnom priemysle a o tom, ako ďaleko sú veľké spoločnosti ochotné zájsť v snahe získať konkurenčnú výhodu.