- Biedronka bojuje na súdoch o stovky miliónov eur.
- Úrad pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa jej udelil tri masívne pokuty.
- Spoločnosť sa odmieta vzdať a odhodlane sa odvoláva na všetkých súdoch.
„Protiinflačný štít Biedronka” pod drobnohľadom
Tretí front sa otvoril v auguste 2022, keď UOKiK začal konanie ohľadom propagačnej kampane nazvanej „Protiinflačný štít Biedronka”. Tento spor vyústil do ďalšej pokuty vo výške 161 miliónov zlotých (približne 37 miliónov eur), udelenej v apríli 2023.
Aj v tomto prípade sa Jeronimo Martins Polska odvolala na SOKiK a čaká na rozhodnutie súdu, pričom je odhodlaná brániť svoje marketingové praktiky.
Čo to znamená pre zákazníkov?
Zatiaľ čo Biedronka tvrdí, že jej praktiky sú v súlade so zákonom a prospešné pre spotrebiteľov, UOKiK zastáva názor, že niektoré obchodné a marketingové stratégie reťazca porušujú práva dodávateľov a zavádzajú zákazníkov.
Celková suma sporných pokút dosahuje takmer miliardu zlotých. To predstavuje bezprecedentný finančný tlak aj na takú silnú spoločnosť, akou je Jeronimo Martins Polska.
Napriek týmto právnym problémom Biedronka naďalej patrí medzi najväčšie a najobľúbenejšie maloobchodné reťazce v Poľsku. Otázkou zostáva, či a ako tieto právne spory ovplyvnia jej obchodnú stratégiu a vzťahy s dodávateľmi aj zákazníkmi v budúcnosti.