Biedronka má záujem o predajne slovenského reťazca. Zamestnancov láka na ukážkové platy

  • Pre spotrebiteľov by príchod Biedronky do menších obcí mohol priniesť väčší výber a potenciálne nižšie ceny.
  • Tento vývoj vyvoláva otázky o budúcnosti tradičných slovenských maloobchodných značiek.
  • Pozrite sa, v ktorých slovenských mestách bude Biedronka pôsobiť.
Novinky Poľský gigant má záujem o predajne slovenského reťazca
Poľský gigant má záujem o predajne slovenského reťazca. Zdroj: Shutterstock.com/ViDI Studio, uslatar

Biedronka ponúka platy, ktoré Slováci ocenia

Jedným z najvýraznejších aspektov expanzie Biedronky je jej agresívna mzdová politika. Spoločnosť ponúka potenciálnym zamestnancom platy, ktoré výrazne prevyšujú priemer v sektore.

Zástupcovia vedúcich predajní môžu očakávať základný plat od 1 475 eur mesačne, s možnosťou získať dodatočný výkonnostný bonus vo výške 200 eur. Pre vedúcich predajní je ponuka ešte atraktívnejšia – základný plat začína na úrovni 1 900 eur, s možnosťou bonusov až do výšky 400 eur mesačne.

Tieto mzdové podmienky sú výrazne nad priemerom v slovenskom maloobchode a môžu vytvoriť značný tlak na existujúcich zamestnávateľov. Môže to viesť k celkovému zvýšeniu miezd v sektore, čo by bolo pozitívne pre zamestnancov, ale mohlo by to vytvoriť dodatočné finančné tlaky na menšie, lokálne pôsobiace reťazce.

Biedronka zatiaľ oficiálne potvrdila otvorenie len piatich predajní na Slovensku, a to vo Zvolene, Nových Zámkoch, Leviciach, Považskej Bystrici a Senici. Zároveň už nakúpila pozemky v Nitre. Tieto kroky naznačujú, že spoločnosť sa snaží o diverzifikovanú stratégiu expanzie, kombinujúc výstavbu nových predajní s potenciálnym prevzatím existujúcich obchodov.

SpäťStrana 2/3Ďalej
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.