- Biedronka má za sebou ťažký polrok.
- Po oznámení hospodárských výsledkov sa akcie spoločnosti prepadli na najnižšiu úroveň od roku 2008.
Portugalská spoločnosť Jerónimo Martins, ktorá je vlastníkom maloobchodnej siete supermarketov Biedronka, zverejnila svoje hospodárske výsledky za druhý štvrťrok 2024. Napriek tomu, že tržby giganta počas prvého polroka rástli, zisk spoločnosti poklesol až o 28,1 %. O téme informoval portál Wiadomoscihandlowe.
Jerónimo Martins po zverejnení svojich kvartálnych a polročných výsledkov zaznamenal najprudší prepad akcií od roku 2008, ako informuje Bloomberg.
Biedronka a Lidl súperia o zákazníkov
Na poľskom trhu vedú reťazce Biedronka a nemecký Lidl tvrdý konkurenčný súboj. Dvaja najväčší maloobchodní hráči vynakladajú obrovské finančné prostriedky na reklamu a propagáciu.
Na televíznu reklamu minul majiteľ Biedronky v júni 2024 takmer o 80 % viac ako pred rokom.
V júni stála televízna kampaň Biedronky skoro 17 miliónov eur, pričom pred rokom na ňu Jerónimo Martins minul len 9,4 milióna eur.
Lidl za konkurentom vôbec nezaostáva, práve naopak. V rovnakom období reťazec vynaložil na propagáciu v televízií 19,2 milióna eur, kým minuli rok to bolo niečo cez 12 miliónov.
Konkurenčný súboj, na aký Slováci nie sú zvyknutí
Tieto dva reťazce na poľskom trhu bojujú o zákazníkov pomerne drsným spôsobom, ako sme vás už informovali. Vo svojich reklamných kampaniach často zosmiešňujú svojho konkurenta a uvádzajú porovnávacie ceny.