- Biedronka čoskoro otvorí svoje predajne na Slovensku.
- Expert na maloobchod upozorňuje, na čo by sa mali Slováci pripraviť.
- Lacné potraviny a smrť domácej produkcie.
Biedronka prinesie nízke ceny
Podľa Ondráša prinesie Biedronka na Slovensko nízke ceny vďaka lacným poľským produktom.
Samozrejme, že Biedronka zaútočí na ceny. A to bude pre slovenského spotrebiteľa skutočný jackpot. Lenže aby si to mohla dovoliť, bude nakupovať na trhu, kde získa najlepšiu cenu. Preto je totiž možné, že napríklad maslo je v Poľsku o polovicu lacnejšie.
Domáce reťazce budú musieť na novú trhovú situáciu reagovať a hľadať spôsob, ako priniesť zaujímavú ponuku zákazníkom, pre ktorých je cena extrémne dôležitým faktorom.
Nikto z konkurentov Biedronky sa nebude nečinne prizerať. Bude bojovať o každé jedno percento trhového podielu. Ako? Cenami. Lenže aby mohol znížiť ceny, musí nakupovať lacnejšie. Kde nakúpi lacnejšie? V Poľsku, presne ako Biedronka.
Slováci tak nájdu na pultoch obchodov lacnejšie potraviny, z čoho budú mať, samozrejme, radosť. Konkurenčný boj bude pre zákazníkov jackpot.
No na druhej strane sú slovenskí producenti, ktorí zrazu stratia odbyt.
„Spotrebiteľ bude spokojný. Menej už tradičný domáci výrobca masla, ktorý ho nebude mať komu predať. Ak ho nepredá, postupne ho prestane vyrábať. Ak však dopustíme to, že nám pomaly skrachujú producenti aj toho mála, čo vyrábame, a začne sa znižovať počet chovaných hospodárskych zvierat, zmeníme vidiek na skanzen,” uzatvára Ondráš.