- Biedronka čoskoro otvorí svoje predajne na Slovensku.
- Expert na maloobchod upozorňuje, na čo by sa mali Slováci pripraviť.
- Lacné potraviny a smrť domácej produkcie.
Biedronka pred viac než rokom oznámila svoj vstup na slovenský trh. Poľský gigant môže v slovenskom maloobchode spôsobiť veľké zemetrasenie. Domáce reťazce sa budú musieť snažiť zubami-nechtami udržať svoj podiel na trhu. Slovenský odborník na maloobchod hovorí, že poľský tiger vyvolá na Slovensku cenovú vojnu, z ktorej budú ťažiť zákazníci, no bitka bude mať aj porazených.
Slováci hľadajú lacné potraviny
Martin Ondráš, ktorý zastával 10 rokov manažérske pozície v Tescu a neskôr pôsobil na Ministerstve pôdohospodárstva a rozvoja vidieka, bije na poplach. Vo svojom blogu tvrdí, že „Biedronka bude pre spotrebiteľa jackpot, pre slovenských producentov smrť”.
Slováci sa už dlhodobo trápia s vysokými cenami potravín a životnými nákladmi. Väčšina ľudí sa pri nakupovaní orientuje na cenu. Tá je pri rozhodovaní o tom, čo si vložia do nákupného košíka, smerodajná.
Poľská Biedronka je známa svojimi nízkymi cenami. Slováci, ktorí to k našim severným susedom nemajú ďaleko, nakupujú v poľských supermarketoch pravidelne. Najmä pred sviatkami naberá nákupná turistika na obrátkach a na hraniciach s Poľskom stoja kolóny Slovákov, ktorých cieľ je rovnaký – lacné nákupy.
Martin Ondráš vysvetľuje, že Biedronka k nám prichádza práve v čase, kedy sa jej na našom trhu naskytla skvelá príležitosť.
Položme si jednoduchú otázku, aký záujem je pre giganta z Poľska, kde je mimochodom skoro 10x viac obyvateľov a podstatne vyššia životná úroveň aj kúpyschopnosť, aby prišiel na náš trh?
No žiadny lokálpatriotizmus tam nehľadajte, ide o správne načasovanie, kedy sa stabilní hráči boria s problémami. Ideálny čas na získanie vysokého trhového podielu a náhrada niektorého zo stabilných obchodov.
![](/phakromt/img/xtb.png?)
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.