- Fio banka oznámila krízovú situáciu.
- Vystrašila ňou tisíce svojich klientov.
- Šok spôsobila hlásením, že obmedzuje výbery hotovosti a zastavuje služby.
Fio banka nečelí žiadnej kríze
Fio banka nečelí žiadnej krízovej situácii a jej klienti môžu zostať pokojní. Počas roka 2024 banka čelila hackerským útokom, pre ktoré niekoľko jej klientov prišlo o peniaze, no poškodení klienti sami sprístupnili svoje prihlasovacie údaje na falošnej stránke banky.
Banka v súčasnosti uplatňuje také prísne kontrolné mechanizmy, že by mohla byť vzorom pre ostatné finančné inštitúcie.
Fio banka získala na Slovensku tento rok aj prestížne ocenenie Zlatá minca v kategórii podnikateľských účtov. Toto prvenstvo si odniesla už štvrtý rok po sebe.
Poučenie pre banku aj klientov
Tento prípad názorne ukazuje, aký tenký ľad je v bankovom sektore, kde je dôvera klientov kľúčová. Jediná nesprávne zverejnená správa môže vyvolať vlnu paniky.
Fio banka sa z tohto prešľapu zaiste poučila a pravdepodobne prehodnotí svoje postupy pri testovaní krízovej komunikácie.
Incident našťastie nespôsobil žiadne reálne škody, ale pripomenul, že v dobe internetu sa aj malá chyba môže rýchlo premeniť na veľký problém.
Pre banku to bola trpká lekcia z krízovej komunikácie, pre klientov zasa pripomienka, že nie každá alarmujúca správa musí nutne znamenať skutočnú krízu.