- Poistné plnenie v prípade škody nemusí byť vždy samozrejmosťou.
- Tieto chyby oň Slovákov oberajú najčastejšie.
Každý, kto uzavrie životné alebo neživotné poistenie, očakáva, že sa v prípade škody môže spoľahnúť na poistné plnenie. Ak je poistná zmluva správne nastavená, poistenie by malo fungovať v prípade potreby.
Portál Finsider sa teda pozrel na to, aké sú najčastejšie chyby, kvôli ktorým ľudia prišli o poistné plnenie zo životného alebo neživotného poistenia vlastným pričinením.
Keď dôjde k poistnej udalosti, je dôležité, aby ľudia správne postupovali. Aj malá chyba ich môže pripraviť o poistné plnenie. Napríklad nesmú zamlčať chorobu a v prípade krádeže musia kontaktovať políciu.
Napríklad, pri cestovnom poistení od poisťovne Union môžu problémy nastať v prípade, že klient si so sebou na pláž vezme cenné predmety a doklady. Ak ich nechá nestrážené a dá ich napríklad pod deku, čo sa stáva pomerne často, riskuje.
Tieto situácie poistenie batožiny a cestovných dokladov nepokrýva. Ďalšie problémy môžu vzniknúť, ak sa poistenec rozhodne ísť na dovolenku chorý.
Najčastejším dôvodom, prečo ľudia prichádzajú o poistné plnenie v YouPlus, je závažné zatajenie alebo skreslenie podstatných informácií o zdravotnom stave v zdravotnom dotazníku pri uzatváraní zmluvy, či už úmyselne alebo neúmyselne.
Medzi najbežnejšie chyby patrí situácia, keď klient zruší určité poistné riziko v zmluve a potom z neho chce uplatniť poistné plnenie. Existujú však aj prípady, keď klient nemá riziko dohodnuté od začiatku poistnej zmluvy, a napriek tomu z neho požaduje poistné plnenie. V takýchto prípadoch je poistné plnenie nevyhnutne odmietnuté.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Pozor na tieto chyby
Cieľom poistenia je, aby klienta krylo v prípade náhodných udalostí. Kým sa poistná zmluva podpíše, poisťovňa vykoná upísanie zdravotného stavu klienta. Ide o zdravotný dotazník, ktorý klient musí vyplniť. Dochádza však k situácii, že klient akosi pozabudne na niektoré ochorenia alebo úrazy. Odpovede tak nie sú kompletne korektné.
Vzhľadom na to, že poisťovňa tak nemá pravdivé a presné informácie týkajúce sa zdravotného stavu klienta, môže poistné plnenie zametnuť. Je totiž možné, že k zdravotnej komplikácii došlo ešte pred uzatvorením poistenia.
Poisťovňa má však nárok aj na odstúpenie zmluvy. Dôvodom je neposkytnutie korektných a úplných informácií o zdravotnom stave klienta.
O poistné plnenie môže poistenec prísť aj v prípade, že škodovú udalosť nahlási alebo doplní až po tom, čo uplynie premlčacia doba. Táto doba predstavuje 4 roky. Zákon hovorí, že v tomto prípade poisťovňa poistné plnenie poskytnúť nemusí.