Automobilová legenda je späť. Britská značka predstavila nový model s dvanásťvalcom

  • Aston Martin ukázal už tretiu generáciu modelu Vanquish.
  • Tú poháňa 5,2-litrový dvanásťvalec s dvomi turbami.
  • Automobilka vyrobí len limitovaný počet 1 000 kusov.
Off topic Aston Martin sa drží zaužívaných línií
Aston Martin sa drží zaužívaných línií. Zdroj: astonmartin.com
BitmarketsBitmarkets

Dvanásťvalec sa už dnes veľmi nevidí

O výkon modelu Aston Martin Vanquish sa stará 5,2-litrový dvanásťvalcový motor s dvomi turbodúchadlami. Ten má celkový výkon až 835 konských síl a k dispozícii aj krútiaci moment rovných 1 000 Nm.

Motor je spriahnutý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. S takýmito hodnotami zvládne dosiahnuť rýchlosť 100 km/h len za 3,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 345 km/h.

Bočná silueta pôsobí skutočne športovo

Bočná silueta pôsobí skutočne športovo. Zdroj: astonmartin.com

V interiéri sa nachádzajú dve 10,25-palcové obrazovky, jedna je pred vodičom, druhá je v strede a je plne dotyková. Samozrejmosťou je bezdrôtové pripojenie Android Auto a Apple CarPlay. V stredovom paneli sa na dnešnú dobu nachádza množstvo fyzických tlačidiel.

Na palube je taktiež množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov, ako aj až 15 reproduktorov, ktoré ladila známa audio spoločnosť Bowers & Wilkins.

Interiér pôsobí skutočne luxusne

Interiér pôsobí skutočne luxusne. Zdroj: astonmartin.com

Zaujímavosťou je, že tento nový kúsok plánuje automobilka vyrobiť len v limitovanom počte 1 000 kusov. Predaj však začne až koncom tohto roka za zatiaľ nezverejnenú cenu. Aston Martin chce ku každej objednávke pristupovať individuálne s maximálnou mierou personalizácie.

Aston Martin

Aston Martin Lagonda Limited je výrobca luxusných športových automobilov so sídlom v Anglickom Gaydone. Automobilku založili Robert Bamford a Lionel Martin v roku 1914.

Vyrábala športové autá, no do sériovej výroby sa dostali až v roku 1921. Automobilka bola zrušená v roku 1972, ale v roku 1975 bola značka obnovená a v rokoch 1988 až 2007 patrila do koncernu Ford.

Od roku 2013 spolupracuje s Daimlerom a používa aj ich motory. Po tom, čo sa stala zisková, bola 3. októbra 2018 uvedená na burzu London Stock Exchange.

Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
0 Dní
0 Hodin
0 Minút
0 Sekúnd
Zdroj: Auto TrendyTAGY:
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.

Najčítanejšie články

1

Veľká banka varuje. Jej klienti môžu ľahko prísť o peniaze na účte

2

Apokalypsa v Biedronke. Zákazníci dostávajú dvojmetrové účtenky

3

Slovnaft odstavil výrobu. Rafinériu to bude stáť 100 miliónov eur

4

Zmeny v MHD platné od septembra: O niektorých z nich by ste mali vedieť

5

Známa automobilka hlási miliónové straty. Skončí na pohrebisku dejín?

PR články

Fibonacciho nástroje: Ako vďaka nim zlepšiť svoje obchodné zručnosti?

PR články  | 6. septembra 2024

PR článok XTB. Trading je špecifickou disciplínou, ktorá nie je pre každého. Na rozdiel od dlhodobých investorov, obchodníci často pracujú s celým radom analytických funkcií, ktoré im pomáhajú v lepšej predikcii trhových pohybov.

Od nováčika k úspešnému traderovi

Margex - Revolučná kryptoburza, ktorá ťa prekvapí svojimi funkcionalitami

Marek Jendrál  | 5. septembra 2024

Margex sa považuje za jednu z najjednoduchších kryptomenových búrz, čo ocenia nielen začiatočníci, ale aj profesionálni obchodníci.

Komplexná kryptomenová burza Margex