- Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) chce nový systém núdzového brzdenia.
- Ten by mal byť v každom automobile do roku 2029.
- Proti návrhu sa však búri Aliancia pre automobilové inovácie.
Aliancia dokonca NHTSA napísala list, v ktorom žiada, aby úrad prehodnotil pravidlá o automatickom núdzovom brzdení. Aliancia totiž tvrdí, že je prakticky nemožné ho implementovať pomocou dostupnej technológie.
Problém však môže nastať aj niekde inde. Nový systém by totiž musel začať brzdiť vo väčšom predstihu, než aký by očakávali typický vodič a ostatní účastníci cestnej premávky. Tým pádom by sa pravdepodobne zvýšil počet vozidiel, ktoré by do takto brzdiacich áut mohli naraziť.
Druhým dôsledkom implementovania tejto technológie môže byť nárast cien áut. Reálne tak hrozí, že autá budú mať drahšie systémy, no tie nezlepšia bezpečnosť vodičov a chodcov.
Aliancia pre automobilové inovácie zároveň navrhuje, aby NHTSA namiesto toho prijal štandard pre systémy, ktoré v Európe fungujú už dnes. Tie dokážu rozpoznať čelnú zrážku, varovať vodiča a automaticky aktivovať brzdový systém.
Rozhodlo sa aj o tom, že od júla 2024 bude asistent núdzového brzdenia povinnou výbavou pre novo registrované osobné a ľahké úžitkové vozidlá. Čo sa týka ťažkých nákladných vozidiel a autobusov, tam je to v platnosti už od novembra 2015.
NHTSA je poverená písaním a presadzovaním federálnych noriem bezpečnosti motorových vozidiel, ako aj predpisov pre odolnosť proti krádeži motorových vozidiel a úsporu paliva.
NHTSA udeľuje licencie výrobcom a dovozcom vozidiel, povoľuje alebo blokuje dovoz vozidiel a častí vozidiel s reguláciou bezpečnosti a spravuje systém identifikačného čísla vozidla (VIN).
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.