Attention economy: Ako získať a udržať pozornosť zákazníka v dobe scrollovania

  • Prvé tri sekundy rozhodujú, či si používateľ váš obsah všimne.
  • Autentický obsah a tvár značky zvyšujú dôveru aj engagement.
  • Značky musia pochopiť dáta, kontext a digitálne návyky publika.
Ekonomika Ako získať a udržať pozornosť zákazníka v dobe scrollovania
Ako získať a udržať pozornosť zákazníka v dobe scrollovania. Zdroj: shutterstock.com/simona pilolla 2
Coinfactory PC banerBitmarkets

V digitálnom svete, kde používatelia denne scrollujú stovky metrov obsahu, sa stáva pozornosť tou najcennejšou komoditou. V tzv. „attention economy” nevyhráva ten, kto kričí najhlasnejšie, ale ten, kto komunikuje najchytrejšie.

Pre značky je výzvou nielen zaujať, ale aj udržať si pozornosť cieľového publika – a práve v tom spočíva umenie moderného digitálneho marketingu.

Rozhodujú prvé 3 sekundy

Základom je pochopiť, že používateľ na sociálnych sieťach, webovej stránke či kdekoľvek inde v online priestore rozhoduje o vašom obsahu v priebehu pár sekúnd – niekedy dokonca ešte skôr, než si ho vedome uvedomí. Konkrétne ide o prvé 1 až 3 sekundy.

Ak ho nezaujmete, strácate ho. Preto je dôležité dať si záležať na vizuálnej návnade, silnom headline a relevancii. „Nie je to o tom, čo chcete povedať vy ako značka – ale o tom, čo chce zákazník počuť, vidieť, cítiť. Ak mu to dáte rýchlo a presne, máte vyhraté,” vysvetľuje Michal Greguš, Team Leader & Co-Founder digitálnej agentúry Invelity.

Napríklad vaša webová stránka je prirodzeným miestom, kde sa návštevník z krátkeho impulzu môže prehupnúť do hlbšieho záujmu. Aby web plnil túto úlohu, musí spĺňať niekoľko zásad: rýchle načítanie, čistá štruktúra, jasná výzva k akcii a konzistentný vizuál so značkou.

Ak sa web nezobrazí okamžite alebo je zahltený chaotickým obsahom, značke nepomôže ani najlepšia reklama. Dnes už nestačí mať web, ktorý iba akosi funguje. Musí byť postavený na dátach, UX a psychológii rozhodovania.

Moderný web nie je statická vizitka, ale živý nástroj. Musí vedieť pracovať s mikromomentmi pozornosti – cez animácie, prehľadné CTA, pútavý obsah a dokonalý responzívny dizajn na všetkých zariadeniach.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/3Ďalej
txbtxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.