Ako si Slováci vyberajú banku? Rozhoduje len jedna jediná vec

  • Poplatky za vedenie účtu sú pre Slovákov kľúčovým faktorom pri výbere banky.
  • Až 47 % klientov by pre ich zvýšenie zmenilo banku.
  • Odporúčania priateľov či veľkosť banky pritom zohrávajú minimálnu úlohu.
Ekonomika Slováci si vyberajú banku podľa poplatkov
Slováci si vyberajú banku podľa poplatkov. Zdroj: shutterstock.com/Asier Romero/Sergei Telenkov
BitmarketsBitmarkets

Slováci majú jasno v tom, čo je pre nich pri výbere banky najdôležitejšie. Napriek meniacim sa trendom a modernizácii bankových služieb zostáva jeden faktor neochvejne na vrchole rebríčka priorít – výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Podrobnú analýzu o klientoch slovenských bánk vypracovala agentúra Focus pre mBank.

Slováci a ich finančné priority

Pri rozhodovaní o výbere banky považuje výšku poplatku za vedenie bežného účtu za najdôležitejší faktor až 58 % klientov bánk. Tento údaj jednoznačne potvrdzuje, že pre väčšinu Slovákov je pri výbere bankových služieb rozhodujúca práve finančná stránka.

Zaujímavým zistením je aj to, že takmer polovica (47 %) klientov by bola ochotná zmeniť svoju súčasnú banku, ak by došlo k výraznému nárastu poplatkov za vedenie bežného účtu. To len podčiarkuje, akú veľkú váhu Slováci tomuto faktoru pripisujú.

Tento trend potvrdzuje aj generálny riaditeľ mBank Slovensko Roman Fink:

Dôležitosť výšky poplatku za vedenie bežného účtu sa nám dlhodobo potvrdzuje. Pravidelné mesačné výdavky hrajú pri zodpovednom hospodárení s peniazmi dôležitú úlohu.”

Odborníci sa zhodujú, že v čase rastúcich životných nákladov môže byť práve úspora na bankových poplatkoch jedným zo spôsobov, ako zlepšiť svoju finančnú situáciu.

Banky ponúkajú účty zadarmo

Banky ponúkajú účty zadarmo. Zdroj: shutterstock.com/Krakenimages.com

Čo je pre Slovákov druhé najdôležitejšie?

S výrazným odstupom za výškou poplatkov nasledujú kritériá ako moderná mobilná aplikácia (29 %), kvalitné internetové bankovníctvo (27 %) a možnosť zriadenia produktov online bez potreby návštevy banky (24 %).

Rovnaký podiel respondentov (24 %) berie do úvahy aj výšku úrokovej miery pri produktoch, ktoré banka poskytuje. Tieto čísla ukazujú, že digitálne služby a pohodlie sú pre klientov bánk tiež dôležité, avšak stále výrazne zaostávajú za hlavným faktorom – cenou.

Slováci a ich prehľad o poplatkoch

Dôležitosť bankových poplatkov potvrdzuje aj fakt, že takmer tri štvrtiny (73 %) klientov bánk presne vedia, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. Tento vysoký podiel svedčí o tom, že Slováci aktívne sledujú svoje výdavky spojené s bankovými službami.

Prehľad o poplatkoch

Zaujímavé je zistenie, že najlepší prehľad o bankových poplatkoch majú klienti s najvyšším príjmom – až 82 % respondentov s mesačným príjmom nad 2 701 eur. Naopak, najnižší prehľad (68 %) majú ľudia s príjmom do 900 eur mesačne.

Sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik k tomu dodáva:

V čase širokej konsolidácie a rastu životných nákladov budú klienti pravdepodobne obozretnejšie strážiť aj menšie výdavky z ich rodinných rozpočtov.”

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
Coinfactory PC banerCoinfactory mobil baner
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.