- Poplatky za vedenie účtu sú pre Slovákov kľúčovým faktorom pri výbere banky.
- Až 47 % klientov by pre ich zvýšenie zmenilo banku.
- Odporúčania priateľov či veľkosť banky pritom zohrávajú minimálnu úlohu.
Slováci majú jasno v tom, čo je pre nich pri výbere banky najdôležitejšie. Napriek meniacim sa trendom a modernizácii bankových služieb zostáva jeden faktor neochvejne na vrchole rebríčka priorít – výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Podrobnú analýzu o klientoch slovenských bánk vypracovala agentúra Focus pre mBank.
Slováci a ich finančné priority
Pri rozhodovaní o výbere banky považuje výšku poplatku za vedenie bežného účtu za najdôležitejší faktor až 58 % klientov bánk. Tento údaj jednoznačne potvrdzuje, že pre väčšinu Slovákov je pri výbere bankových služieb rozhodujúca práve finančná stránka.
Zaujímavým zistením je aj to, že takmer polovica (47 %) klientov by bola ochotná zmeniť svoju súčasnú banku, ak by došlo k výraznému nárastu poplatkov za vedenie bežného účtu. To len podčiarkuje, akú veľkú váhu Slováci tomuto faktoru pripisujú.
Tento trend potvrdzuje aj generálny riaditeľ mBank Slovensko Roman Fink:
Dôležitosť výšky poplatku za vedenie bežného účtu sa nám dlhodobo potvrdzuje. Pravidelné mesačné výdavky hrajú pri zodpovednom hospodárení s peniazmi dôležitú úlohu.”
Odborníci sa zhodujú, že v čase rastúcich životných nákladov môže byť práve úspora na bankových poplatkoch jedným zo spôsobov, ako zlepšiť svoju finančnú situáciu.
Čo je pre Slovákov druhé najdôležitejšie?
S výrazným odstupom za výškou poplatkov nasledujú kritériá ako moderná mobilná aplikácia (29 %), kvalitné internetové bankovníctvo (27 %) a možnosť zriadenia produktov online bez potreby návštevy banky (24 %).
Rovnaký podiel respondentov (24 %) berie do úvahy aj výšku úrokovej miery pri produktoch, ktoré banka poskytuje. Tieto čísla ukazujú, že digitálne služby a pohodlie sú pre klientov bánk tiež dôležité, avšak stále výrazne zaostávajú za hlavným faktorom – cenou.
Slováci a ich prehľad o poplatkoch
Dôležitosť bankových poplatkov potvrdzuje aj fakt, že takmer tri štvrtiny (73 %) klientov bánk presne vedia, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. Tento vysoký podiel svedčí o tom, že Slováci aktívne sledujú svoje výdavky spojené s bankovými službami.
Zaujímavé je zistenie, že najlepší prehľad o bankových poplatkoch majú klienti s najvyšším príjmom – až 82 % respondentov s mesačným príjmom nad 2 701 eur. Naopak, najnižší prehľad (68 %) majú ľudia s príjmom do 900 eur mesačne.
Sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik k tomu dodáva:
V čase širokej konsolidácie a rastu životných nákladov budú klienti pravdepodobne obozretnejšie strážiť aj menšie výdavky z ich rodinných rozpočtov.”

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.