- Online reklama je efektívny nástroj na oslovenie zákazníkov a budovanie značky.
- Správne nastavený tracking a analytika sú základom úspešných marketingových aktivít.
- Rozhodovanie na základe dát prináša lepšie výsledky než intuitívny marketing.
Rôzne nadpisy, CTA tlačidlá, kreatívy, formáty, reklamy – testovanie pomáha identifikovať, čo najviac rezonuje s vaším publikom a následne umožňuje prispôsobiť reklamy na zvýšenie konverzného potenciálu.
Remarketing je taktiež skvelý spôsob, ako sa dostať k návštevníkom, ktorí už navštívili vašu stránku, ale ešte nekonvertovali. Týmto spôsobom sa im pripomeniete a zvyšujete šance na zisk.
Dlhodobé zameranie na budovanie vzťahov so zákazníkmi (napr. e-mail marketing, lojalitné programy) zvyšujú priemernú hodnotu objednávok a tým vám pomôžu zlepšiť návratnosť z reklám.
Výkonnosť kampaní sledujte cez analytické nástroje a vyhodnocujte, ktoré kampane sú najefektívnejšie. Ak zistíte, že nejaká kampaň neprináša želané výsledky, môžete ju upraviť alebo vypnúť, aby ste investovali prostriedky do lepšie fungujúcich kampaní.
Odborníci radia, aby ste sa zamerali aj na ukazovatele, ako je počet konverzií a konverzná miera, nákladovosť reklám, ich návratnosť. Ide o metriky, ktoré vám pomôžu určiť, či je vaša kampaň efektívna a kde je možné vylepšiť jej výkonnosť, a takisto pomôže identifikovať, do ktorej kampane alokovať budget.
![Online marketing](/img-upl/2025/02/online-marketing.webp?resolution=1000&s=png)
Zdroj: Shutterstock.com/13_Phunkod
Mnoho peňazí a žiadne výsledky?
Odborníci priznávajú, že aj v agentúre sa často stretávajú s frustráciou podnikateľov, ktorí mesiace či roky investujú nemalé peniaze do online kampaní neprinášajúcich výsledky. Poukazujú napríklad na klienta, ktorý predáva prístrešky pre autá. Tento klient si roky spravoval Google kampane sám a nerozumel, prečo napriek tomu, že toľko investuje do reklamy, je prvý vo vyhľadávaní, sa mu nedarí rásť.
To sa však rýchlo zmenilo – stačilo nastaviť meranie aktivity užívateľov na webe a zamerať kampane na cieľové konverzie, čiže akcie, ktoré by mal potenciálny zákazník na webe vykonať.
Na záver má PPC teamleaderka Barbora Mikušová iba jednu radu:
Ak chcete zabezpečiť, aby vaše online aktivity a snaženie prinášali výsledky a nemíňali ste stovky eur zbytočne, jednoznačne odporúčame rozhodovať sa a investovať budget na základe faktov. V bežnom živote môže byť intuícia cenným pomocníkom, no v online marketingu sú spoľahlivým kompasom iba dáta.