Ako maximalizovať návratnosť investície z online reklamy? 8 tipov od expertov

  • Online reklama je efektívny nástroj na oslovenie zákazníkov a budovanie značky.
  • Správne nastavený tracking a analytika sú základom úspešných marketingových aktivít.
  • Rozhodovanie na základe dát prináša lepšie výsledky než intuitívny marketing.
Kvakomat PC bannertxb

Rôzne nadpisy, CTA tlačidlá, kreatívy, formáty, reklamy – testovanie pomáha identifikovať, čo najviac rezonuje s vaším publikom a následne umožňuje prispôsobiť reklamy na zvýšenie konverzného potenciálu.

Remarketing je taktiež skvelý spôsob, ako sa dostať k návštevníkom, ktorí už navštívili vašu stránku, ale ešte nekonvertovali. Týmto spôsobom sa im pripomeniete a zvyšujete šance na zisk. 

Dlhodobé zameranie na budovanie vzťahov so zákazníkmi (napr. e-mail marketing, lojalitné programy) zvyšujú priemernú hodnotu objednávok a tým vám pomôžu zlepšiť návratnosť z reklám.

Výkonnosť kampaní sledujte cez analytické nástroje a vyhodnocujte, ktoré kampane sú najefektívnejšie. Ak zistíte, že nejaká kampaň neprináša želané výsledky, môžete ju upraviť alebo vypnúť, aby ste investovali prostriedky do lepšie fungujúcich kampaní.

Odborníci radia, aby ste sa zamerali aj na ukazovatele, ako je počet konverzií a konverzná miera, nákladovosť reklám, ich návratnosť. Ide o metriky, ktoré vám pomôžu určiť, či je vaša kampaň efektívna a kde je možné vylepšiť jej výkonnosť, a takisto pomôže identifikovať, do ktorej kampane alokovať budget. 

Online marketing

Zdroj: Shutterstock.com/13_Phunkod

Mnoho peňazí a žiadne výsledky?

Odborníci priznávajú, že aj v agentúre sa často stretávajú s frustráciou podnikateľov, ktorí mesiace či roky investujú nemalé peniaze do online kampaní neprinášajúcich výsledky. Poukazujú napríklad na klienta, ktorý predáva prístrešky pre autá. Tento klient si roky spravoval Google kampane sám a nerozumel, prečo napriek tomu, že toľko investuje do reklamy, je prvý vo vyhľadávaní, sa mu nedarí rásť.

To sa však rýchlo zmenilo – stačilo nastaviť meranie aktivity užívateľov na webe a zamerať kampane na cieľové konverzie, čiže akcie, ktoré by mal potenciálny zákazník na webe vykonať.

Na záver má PPC teamleaderka Barbora Mikušová iba jednu radu:

Ak chcete zabezpečiť, aby vaše online aktivity a snaženie prinášali výsledky a nemíňali ste stovky eur zbytočne, jednoznačne odporúčame rozhodovať sa a investovať budget na základe faktov. V bežnom živote môže byť intuícia cenným pomocníkom, no v online marketingu sú spoľahlivým kompasom iba dáta.

SpäťStrana 3/3
Ďalej
txbBitcoin hyper mobil
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.

Najčítanejšie články

1

Valorizácia dôchodkov 2026: Viac peňazí nedostanú všetci dôchodcovia

2

XTB recenzie produktov, návod, skúsenosti a poplatky (2025)

3

Predčasný dôchodok už nebude pre každého. Nové prísne podmienky od júla

4

Ako jednoducho ťažiť Bitcoin na PC. Kompletný návod

5

Sociálna poisťovňa upozorňuje dôchodcov: Kto nestihne tento termín, riskuje problémy s dôchodkom

PR články

Sedem najväčších technologických akcií: Rast, zisky a AI revolúcia

PR články  | 5. septembra 2025

PR článok spoločnosti XTB. Sedem najväčších technologických spoločností – Nvidia, Microsoft, Apple, Alphabet, Amazon, Meta a Tesla – už dlho patria medzi najobľúbenejšie investície na svete.

Najväčšie firmy a ich akcie

Kryptomeny už môžete kúpiť v každom veľkom meste na Slovensku

PR články  | 4. septembra 2025

PR článok spoločnosti Kvakomat. Kvakomat je moderným riešením pre všetkých, ktorí chcú rýchlo a jednoducho nakupovať kryptomeny na Slovensku.

Ako kúpiť Bitcoin cez Kvakomat

Ako pravidelné investovanie znižuje riziko a zvyšuje výnosy

PR články  | 4. septembra 2025

PR článok spoločnosti XTB. Dlhodobé investovanie je jedným z najspoľahlivejších spôsobov, ako zhodnotiť svoje peniaze.

Pravidelné investovanie na XTB