Akcie tejto skupiny nečakane klesli. Strácajú ľudia záujem o luxusné produkty?

  • Francúzska skupina LVMH vykázala v 3. štvrťroku 2024 pokles tržieb.
  • Predaje klesli najviac v Ázii.
  • Sklamala aj výkonnosť v USA a Európe.
Ekonomika Akcie tejto skupiny nečakane klesli
Akcie tejto skupiny nečakane klesli. Zdroj: shutterstock.com/1st footage
BitmarketsKvakomat mobil

Najväčší výrobca luxusných módnych tovarov na svete, francúzska skupina LVMH, vykázal v 3. štvrťroku 2024 pokles tržieb. Zasiahlo ho zníženie dopytu v Číne. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Takzvané organické tržby LVMH, očistené od vplyvu menových kurzov, akvizícií a predajov, sa za tri mesiace do konca septembra 2024 znížili medziročne o 3 % na 19,08 miliardy eur.

Pokles analytici neočakávali

Analytici pritom očakávali, že skupina, do ktorej patria značky ako Louis Vuitton, Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy či Dior, zaznamená v 3. štvrťroku rast organických tržieb o 2 %.

Organický predaj v Ázii, v regióne, ktorý zahŕňa Čínu, klesol v 3. štvrťroku o 16 %. Aj predaj v Japonsku sa spomalil viac, ako sa očakávalo, keďže silnejší jen zasiahol výdavky čínskych spotrebiteľov, ktorí tam vycestovali na nákupy luxusných vecí.

Tržby stagnovali aj v USA

Sklamala aj výkonnosť v USA a Európe, pričom tržby v USA stagnovali a v Európe vzrástli len o 2 %.

 

Značnú časť predaja LVMH v Európe a Japonsku poháňajú čínski turisti, čo poukazuje na rozsiahly vplyv, ktorý má oslabenie dopytu čínskych zákazníkov na najväčšiu svetovú luxusnú značku.

Divízia módy a koženého tovaru, do ktorej patria značky ako Louis Vuitton a Dior, vykázala v sledovanom období pokles tržieb o 5 %. Bol to ich prvý pokles od roku 2020. A výrazne horší výsledok než rast o 4 %, ktorý predpovedali analytici. Móda a kožený tovar tvoria takmer polovicu tržieb LVMH.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Vlaňajší rast výdavkov v Číne po pandémii ochorenia COVID-19 stratil dynamiku a kríza na čínskom realitnom trhu zasiahla dôveru kupujúcich.

Tržby divízie vína a liehovín pokračovali v 3. štvrťroku v poklese, pričom sa medziročne znížili o 7 % (po poklese o 12 % v 1. štvrťroku a o 5 % v 2. štvrťroku).

Kvakomat PC bannerOkazio mobil