- V každom modernom aute sa nachádzajú airbagy.
- Tie zachraňujú tisícky životov ročne.
- Nastali však aj prípady, kedy sa neaktivovali.
Nie sú však dokonalé
Aj keď airbagy fungujú vo väčšine prípadov skutočne bezchybne, nastali aj prípady, kedy nedošlo k ich nafúknutiu, aj keď zjavne malo. Mohli za to napríklad poškodené senzory.
Nastali aj také prípady, kedy sa airbagy aktivovali nečakane, teda nemali na to relevantný dôvod. Preto je kľúčové pravidelné servisovanie auta, aby boli senzory airbagov v čo najlepšom stave.
Vynález si nezávisle od seba nechali v roku 1951 zaregistrovať nemecký inžinier Walter Linderer a Američan John W. Hetrick. Až po tom, čo ochrana ich patentu v roku 1971 vypršala, sa dočkal skutočného využitia v automobilovom priemysle.
V 60. a 70. rokoch japonské aj americké automobilky testovali airbagy. Ford začal vybavovať testovacie vozidlá, v ktorých boli bezpečnostné pásy doplnené airbagmi, v roku 1971 a General Motors v roku 1973 vo vozidlách Chevrolet.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.