MasterCard hlási obrovský záujem o kryptomeny! v roku 2022 to bude zaujímavé

BitmarketsCoinfactory mobil baner

kryptomeny vo svete neustále rastie záujem. Tento fakt potvrdzuje aj prieskum jedného z najznámejších vydavateľov kreditných kariet – spoločnosti MasterCard. Ten hovorí, že štyria z desiatich oslovených ľudí premýšľa, že v budúcom roku začne platby realizovať prostredníctvom kryptomien.

Dáta z kampane ničím neprekvapujú

Kampaň „Consumer Appetite for Digital Payments Takes Off” (Apetít po digitálnych platbách stúpa) prebehla v celkovo 18 krajinách a zahŕňa odpovede 15 500 opýtaných ľudí.

Štatistické údaje z minulého roka sú značne odlišné v porovnaní so súčasným stavom. Viac ako dve tretiny oslovených jedincov, teda 67% jednoznačne uviedlo, že záujem o platby s kryptomenami je u nich vyšší ako minulý rok. Zainteresovanosť do kryptomien pri tom prevláda najmä u ľudí, ktorí spadajú do skupiny tzv. mileniálov. Vysoká časť danej skupiny, až 77% pri tom uviedla, že má záujem zvýšiť svoje vedomosti v oblasti kryptomien.

Americký úrad pre sčítanie ľudu klasifikuje tzv. mileniálov ako ľudí narodených v roku 1982 až 2000, čo znamená, že sa jedná o jedincov vo veku od 21 do 39 rokov.

Spoločnosť MasterCard združuje takmer miliardu zákazníkov a z dôvodu vysokého záujmu o kryptomeny ohlásila v prvej polovici februára podporu platieb v kryptomenách. Užívatelia budú mať možnosť využívať digitálne meny u viac ako 30 miliónov obchodníkov.

Väčšina respondentov zapojených do prieskumu pochádzala zo Severnej a Latinskej Ameriky, blízkeho východu, Afriky, Ázie a tichomoria.

Pandémia mení pohľad na platobný systém

Najväčší vplyv na prieskum mala bezpochyby najväčšia epidemiologická kríza spôsobená vírusom Covid-19. Až 93% účastníkov prieskumu uviedlo, že z hľadiska súčasnej situácie premýšľa nad využitím rôznych alternatívnych platieb. Do tejto skupiny spadajú platby digitálnou menou, biometria alebo platba prostredníctvom QR kódu.

Hoci záujem o kryptomeny vo svete neustále narastá, spoločnosť MasterCard uvádza, že musí zapracovať najmä na ochrane a dodržiavaní právnych predpisov zo strany spotrebiteľov.

Craig Vosburg, produktový riaditeľ spoločnosti MasterCard ďalej uvádza:

„Pri pohľade do budúcnosti musíme aj naďalej umožňovať použitie všetkých druhov platieb, či už fyzicky, alebo online. Je dôležité, aby nová éra digitálnej ekonomiky fungovala pre všetkých.”

txbtxb