Fast fashion ide do ulíc: Shein otvára v Európe predajne, kde sa bude nachádzať prvá?

  • Shein otvorí prvé kamenné obchody vo Francúzsku už v novembri.
  • Módny reťazec dostal v Taliansku miliónovú pokutu za greenwashing.
  • Francúzski politici a dizajnéri varujú, že Shein ničí lokálnu módu.
Ekonomika Shein otvára v Európe predajne
Shein otvára v Európe predajne. Zdroj: shutterstock.com/Ned Snowman, Dean Drobot
Bitmarkets PCInvestuj do ťažby mobil

Čínska značka Shein, symbol rýchlej a lacnej módy, sa po rokoch online predaja chystá vstúpiť do kamenného maloobchodu. V novembri otvorí svoju prvú stálu predajňu vo Francúzsku. Plán zahŕňa obchod v parížskom dome BHV a ďalších päť predajní v Dijone, Grenobli, Reimse, Limoges a Angers.

Projekt vznikol v spolupráci so spoločnosťou Société des Grands Magasins (SGM), ktorá vlastní viacero obchodných priestorov nesúcich značku Galeries Lafayette. Práve táto dohoda však spustila vlnu kritiky – od politikov, konkurencie aj verejnosti.

Čo je cieľom tejto spolupráce?

Agentúra Reuters uvádza, že prezident SGM Frédéric Merlin tvrdí, že spolupráca so Sheinom prinesie do obchodných domov mladých zákazníkov, ktorí doteraz nakupovali prevažne online. „Zákazník si u nás môže kúpiť tričko za pár eur aj luxusnú kabelku. Chceme ponúknuť rozmanitosť,” vysvetlil.

Galeries Lafayette však odmieta, že by jej priestory mali niesť meno značky, ktorá stavia na extrémne lacnej výrobe. Firma označila tento krok za porušenie franšízovej dohody a v stanovisku uviedla, že praktiky Sheinu sú v priamom rozpore s jej hodnotami a imidžom.

Najostrejšie reagovala parížska primátorka Anne Hidalgo, podľa ktorej Shein podkopáva snahu mesta o podporu udržateľného a lokálneho obchodu. Na sociálnej sieti napísala, že prítomnosť značky v centre Paríža ide proti cieľom, ktoré sa mesto snaží dosiahnuť.

Francúzski módni výrobcovia vidia v expanzii Sheinu ďalší úder pre domácich dizajnérov. Šéf Federácie módneho priemyslu Yann Rivoallan obvinil značku z „ničenia francúzskeho módneho trhu” a tvrdí, že Shein zaplavuje krajinu lacnými a krátkodobými produktmi, ktoré vytláčajú lokálne značky.

Domáci reťazce ako Jennyfer a NafNaf sa tento rok prepadli do insolvenčného konania. Podľa Rivoallana je to priamy dôsledok agresívneho nástupu globálnych fast fashion značiek.

98 %

Nechajte peniaze pracovať za vás.

Investujte a premeňte svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Späť
Strana 1/3Ďalej
txbFumbi mobil baner
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.