Finančná správa odhalila rekordy: Prečo Slováci volajú daniarom čoraz viac?

  • Finančná správa hlási rekordný záujem o svoje call centrum.
  • Počet telefonátov medziročne vzrástol o viac než 12 percent.
  • Najčastejšie otázky smerujú k daniam a elektronickým službám.
Ekonomika Finančná správa zaznamenala nárast hovorov
Finančná správa zaznamenala nárast hovorov. Zdroj: shutterstock.com/fizkes
BitmarketsBitmarkets

Finančná správa zverejnila skutočne prekvapivé čísla. Od začiatku roku 2025 konzultanti po telefóne vybavili už vyše 235-tisíc podaní – to je medziročný nárast o viac ako 12 percent. Čo stojí za týmto masívnym nárastom záujmu Slovákov o služby daňových úradníkov?

Finančná správa: Ktoré témy trápia Slovákov najviac?

Najviac otázok smeruje do Centra podpory pre dane, ktoré od januára vybavilo viac ako 215-tisíc hovorov a žiadostí. Centrum podpory pre clá a spotrebné dane zaznamenalo takmer 20-tisíc podaní.

Daň z príjmov je jednoznačne najväčším problémom – tieto dopyty tvorili takmer polovicu všetkých otázok. Na druhom mieste je DPH, kde call centrum vybavilo o 10-tisíc hovorov viac ako v rovnakom období minulého roka.

Zaujímavé je, že značne vzrástol záujem o transakčnú daň, ktorá sa stala jednou z hlavných tém roku 2025. Konzultanti k tejto problematike vybavili viac ako 9-tisíc podaní.

Finančná správa vysvetľuje rekordný mesiac

Marec 2025 sa stal absolútnym rekordérom v histórii call centra. Pracovníci vtedy vybavili neuveriteľných 54-tisíc podaní. Dôvodom je tradičné obdobie podávania daňových priznaní, keď sa Slováci snažia stihnúť termíny a riešiť komplikované daňové otázky.

Technické problémy trápia takmer každého druhého

Prekvapivým zistením je, že takmer 46-tisíc dopytov sa týkalo technickej podpory. Najčastejšie sa ľudia pýtali na registráciu do systému Centrálny elektronický priečinok alebo na povolenia na predaj spotrebiteľského balenia liehu.

Rastúci záujem o naše call centrum potvrdzuje, že občania aj podnikatelia vnímajú finančnú správu ako dôveryhodného partnera,” vyhlásil prezident finančnej správy Jozef Kiss.

Nové sadzby DPH zmiatli tisíce podnikateľov

Výrazný nárast otázok k DPH súvisí s novelizáciou zákona a novými sadzbami dane. Podnikatelia majú problém zorientovať sa v zmenách a potrebujú profesionálnu pomoc pri ich aplikácii v praxi.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Čo stojí za masívnym nárastom záujmu?

Odborníci vidia niekoľko hlavných dôvodov tohto trendu:

Komplikovanejšia legislatíva – Daňové zákony sa stávajú čoraz zložitejšími a ľudia potrebujú odbornú pomoc pri ich interpretácii.

Digitalizácia procesov – Prechod na elektronické služby spôsobuje technické problémy, ktoré musia riešiť konzultanti.

Vyššie pokuty – Strach z chýb a vysokých pokút núti občanov radšej sa poradiť s odborníkmi.

Nové daňové povinnosti – Transakčná daň a ďalšie nové typy daní vytvárajú potrebu konzultácií.

Finančná správa na tento trend reaguje posilnením kapacít call centra a rozšírením úradných hodín. Cieľom je zabezpečiť, aby každý občan získal potrebné informácie rýchlo a spoľahlivo.

Údaje jasne ukazujú, že Finančná správa sa stáva čoraz dôležitejším partnerom pre bežných ľudí aj podnikateľov v orientácii sa v zložitom svete daní a povinností.

txbtxb
Autor:
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.