Vojna reťazcov na Slovensku: Biedronka zaútočila tvrdo, Kaufland vracia úder

  • Biedronka vstúpila na slovenský trh a okamžite spôsobila rozruch.
  • Odvážne zľavové akcie prinútili konkurenciu konať.
  • Kaufland a ďalšie reťazce spustili protiútok priamo v regiónoch.
Ekonomika Biedronka v súboji s Kauflandom
Biedronka v súboji s Kauflandom. Zdroj: shutterstock.com/Stefan_Sutka/Katarzyna Ledwon
BitmarketsCoinfactory mobil baner

Biedronka rozvírila vody na slovenskom trhu ako nikto pred ňou. Poľský diskont, ktorý patrí do portfólia portugalskej skupiny Jerónimo Martins, vstúpil na tuzemský trh v marci tohto roka a okamžite začal tvrdú marketingovú hru. Na tému upozornil portál Živé.

Nemecký Kaufland však nezostal lienke nič dlžný a pripravil odpoveď, ktorá prekvapila zákazníkov.

Biedronka začala provokáciou: Prineste si karty od konkurencie

Všetko sa začalo netradičnou akciou, ktorá mala jasný cieľ – vytiahnuť zákazníkov z konkurenčných obchodov.

Biedronka ponúkla aviváž za symbolických 99 centov, ale s jednou pikantnou podmienkou. Zákazníci sa museli preukázať vernostnou kartou od ktoréhokoľvek iného reťazca – či už z Lidla, Kauflandu, Tesca alebo Coop Jednoty.

Táto stratégia pokračovala aj v ďalších týždňoch. Produktom týždňa sa stal prostriedok značky Jar, opäť s rovnakou podmienkou. Biedronka tak priamo nabádala ľudí, aby si priniesli karty od konkurencie a získali výhodné ceny.

Biedronka rozpútala maloobchodnú vojnu

Biedronka rozpútala maloobchodnú vojnu. Zdroj: Biedronka, COOP Jednota, shutterstock.com/Ricochet64/Tupungato/Aaddyy

Kaufland pripravil Biedronke tvrdú odpoveď

Nemecký reťazec Kaufland, ktorý je súčasťou skupiny Schwarz Gruppe, sa rozhodol pre protiútok.

Spustil kampaň s výrečným sloganom: „Nemaj chrobáka v hlave, leť k nám po jar v zľave.” Do grafiky dokonca zaradil lienku s prekvapeným výrazom – jasný odkaz na konkurenčný diskont.

Kauflandova ponuka bola identická – rovnaký prostriedok za tých istých 99 centov, ale len pre držiteľov Kaufland Card. Tento krok predstavoval priamu odpoveď na provokáciu a ukázal, že nemecký reťazec je pripravený bojovať o každého zákazníka.

Biedronka verzus Kaufland

Biedronka verzus Kaufland. Zdroj: Biedronka, Kaufland

Biedronka a Kaufland nemajú rovnaké ceny na celom Slovensku

Zaujímavé na celej situácii je, že tieto špeciálne akcie neplatia všade. Takáto špeciálna ponuka neplatí v Kauflandoch naprieč celým Slovenskom. Zľavy sa vzťahujú iba na vybrané predajne – konkrétne na tie, v blízkosti ktorých už funguje Biedronka.

Podobnú taktiku používajú aj iné reťazce. Podľa dostupných informácií mali v minulosti špeciálne akcie vo vybraných lokalitách napríklad tiež Lidl a Billa. Obchodníci tak cielene sústreďujú útoky tam, kde je konkurenčný tlak najsilnejší.

Slovensko sa stáva bojiskom veľkých reťazcov

Príchod Biedronky patrí medzi najvýznamnejšie udalosti v slovenskom maloobchode za posledné roky. Veľké potravinové reťazce dal príchod konkurencie do pozoru a analytici už od začiatku predpovedali tvrdý boj o zákazníka.

Kaufland nie je jediný, kto na poľský diskont takto reagoval. Nemecký reťazec Lid vedie v Poľsku s Biedronkou pomerne ostrú „marketingovú vojnu”, ktorá sa teraz presunula aj na Slovensko.

Pre slovenských spotrebiteľov to môže znamenať výhodnejšie nákupy, pretože reťazce sa snažia navzájom prekonať v atraktívnosti svojich ponúk. Vojna o zákazníka sa tak rozbehla naplno.

Bitcoin hyper PCtxb
Autor:
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.

Najčítanejšie články

1

Seniori môžu prísť o 13. dôchodok. Rozhoduje o tom dôležitý detail

2

Slovenská sporiteľňa zdražuje: Klienti si priplatia už o pár dní (PRESNÉ SUMY)

3

Slovenská sporiteľňa má špeciálnu novinku: Nie je to účet, ani pôžička

4

Nezamestnanosť a dôchodok: Kedy sa vám roky evidencie nezapočítajú?

5

Action na Slovensku predával nebezpečný tovar: Skontrolujte si zásoby, ide až o 8 produktov

PR články

3 nástroje technickej analýzy, ktoré by mal poznať každý obchodník

PR články  | 16. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Tento článok vychádza z druhého modulu video série „5 krokov úspešného obchodovania“ na YouTube kanáli XTB, ktorý je zameraný na technickú analýzu a praktické nástroje na čítanie grafov.

XTB odhaľuje 3 technické indikátory

Cena Bitcoinu opäť na hladine 120 000 $. Ako to ovplyvní tento coin?

PR články  | 14. augusta 2025

Bitcoinová cena už začiatkom týždňa prekonala úroveň 122 000 dolárov. Priblížila sa tak k historickému maximu z roku 2021.

Bitcoin opäť prekonal 120 000 dolárov

Ethereum rastie o 33 % za týždeň: Prichádza nová éra tejto kryptomeny?

PR články  | 13. augusta 2025

PR článok spoločnosti XTB. Ešte pred pár rokmi to vyzeralo, že Bitcoin má svoju dominanciu na trhu kryptomien pevne v rukách.

Ethereum prudko stúpa