- Kaufland za 25 rokov vybudoval 84 predajní a zamestnáva vyše 8 200 ľudí.
- Reťazec vytvoril ekonomickú hodnotu 1,96 miliardy eur, čo predstavuje 1,6 % HDP.
- Kaufland spolupracuje s 500 slovenskými dodávateľmi a podporuje regionálnych výrobcov.
Pred 25 rokmi otvoril Kaufland svoju prvú predajňu v Poprade. Odvtedy vybudoval sieť 84 obchodov po celom Slovensku a významne ovplyvnil nielen maloobchodný trh, ale aj ekonomiku regiónov a životy tisícok ľudí.
„Začínali sme s víziou ponúkať široký sortiment za výhodné ceny. Postupne sme sa zmenili na moderný obchod reagujúci na potreby zákazníkov. Teší nás dôvera, ktorú nám prejavujú svojimi každodennými nákupmi v našich predajniach,” hovorí Sven Reinhard, generálny riaditeľ Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Za 25 rokov sa počet zamestnancov Kauflandu zvýšil z necelej tisícky na viac ako 8 200. Reťazec pravidelne zvyšuje mzdy svojich pracovníkov – len za posledných päť rokov stúpla nástupná mzda na pozícii pracovník prevádzky o takmer 30 percent. Od príchodu na slovenský trh vyplatil Kaufland svojim zamestnancom takmer miliardu eur.
Podľa štúdie analytickej spoločnosti Forvis Mazars vytvoril reťazec v roku 2023 na Slovensku ekonomickú hodnotu 1,960 miliardy eur, čo zodpovedá 1,6 % HDP krajiny. Každé euro, ktoré Kaufland vytvorí, generuje v slovenskej ekonomike ďalších 56 centov.
Kaufland aktuálne spolupracuje s viac ako 500 slovenskými dodávateľmi, z ktorých 130 predstavujú malí regionálni výrobcovia. Za posledné tri obchodné roky zaplatil domácim producentom za ich výrobky vyše 2,2 miliardy eur.
Reťazec tak výrazne prispieva k rozvoju jednotlivých krajov – napríklad v ekonomicky slabšom Prešovskom kraji dosiahol jeho pozitívny ekonomický vplyv 186 miliónov eur.
V roku 2018 uviedol Kaufland na trh vlastnú značku K-Z lásky k tradícii, ktorá dnes zahŕňa vyše 120 produktov vyrábaných výlučne domácimi výrobcami podľa tradičných receptúr.
Medzi dlhoročných partnerov patrí slovenská spoločnosť McCarter, ktorá dodáva svoje produkty do Kauflandu od roku 2000. „Vždy sme chceli ponúkať kvalitné produkty od slovenského výrobcu a Kaufland zdieľa rovnaké hodnoty,” vysvetľuje Milan Pašmík, predseda predstavenstva spoločnosti.
„Kaufland nám umožnil uvádzať na trh aj netradičné a prémiové produkty. Nie každý obchodný reťazec podporuje inovácie a novinky, ktoré sa ešte len musia osvedčiť. Práve táto odvaha robí našu 25-ročnú spoluprácu výnimočnou,” dodáva Pašmík.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Čo Slováci najradšej nakupujú
Vlani zákazníci uskutočnili v Kauflande vyše 84 miliónov nákupov. Najobľúbenejšími produktmi zostávajú kajzerky, banány a rožky. Tovar do predajní distribuuje logistické centrum v Ilave, ktorým ročne prejde 3,5 milióna paliet. Dodávateľské vozidlá najazdia za rok približne 8,4 milióna kilometrov, čo by stačilo na 213 ciest okolo Zeme.
Kaufland neustále zavádza nové technológie. Samoobslužné pokladnice fungujú v jeho predajniach už od roku 2016. Vernostný program Kaufland Card využívajú takmer dva milióny zákazníkov a služba K-Scan, zrýchľujúca nákupný proces, funguje vo viac ako 70 predajniach.
Reťazec kladie dôraz aj na udržateľnosť, znižovanie spotreby plastov a využívanie obnoviteľných zdrojov. V Bratislave-Záhorskej Bystrici otvoril v roku 2023 unikátnu predajňu postavenú podľa kritérií BREEAM Excellent. Táto predajňa s drevenou konštrukciou nemá obdobu v celej strednej a východnej Európe.
Spoločenská zodpovednosť ako priorita
Kaufland realizuje viaceré komunitné projekty. Cez program Čerstvé hlavičky dodáva do materských a základných škôl čerstvé ovocie a zeleninu. Deťom takto daroval už takmer 1 000 ton zdravých potravín. K zdravému životnému štýlu vedie mladú generáciu aj prostredníctvom Krúžkov varenia a budovaním multifunkčných športovísk.
Do výstavby 21 moderných K Parkov investoval reťazec vyše 2 milióny eur a v tomto projekte pokračuje. Ako partner Slovenského Červeného kríža podporuje darcovstvo krvi a financuje vozidlá pre terénne sociálne služby. Vďaka tejto podpore pomáha v regiónoch 36 sociálnych vozidiel.
„Spolupráca s Kauflandom má pre nás obrovský význam. Darované autá nám umožňujú rozširovať terénne sociálne služby do ďalších oblastí Slovenska. Už trinásť rokov spoločne pomáhame zraniteľným skupinám obyvateľov, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii,” vysvetľuje Zuzana Rosiarová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.
SČK a Kaufland organizujú aj pravidelnú zbierku Pomáhame potravinami, ktorá doteraz priniesla rodinám v núdzi, seniorom a osamelým rodičom 475 ton potravín.
„Za 25 rokov sme sa stali významnou súčasťou slovenského trhu a každodenného života našich zákazníkov, dodávateľov aj zamestnancov. Ďakujeme všetkým, ktorí s nami prešli touto cestou, pretože ich spolupráca a vernosť nám pomáha napredovať. Chceme zostať moderným obchodom budúcnosti a prvou voľbou pre nákupy slovenských spotrebiteľov,” uzatvára generálny riaditeľ Sven Reinhard.