- Sociálna poisťovňa zaznamenala zvýšený výskyt podvodných e-mailov.
- Klientom sľubujú preplatky na poistnom.
- Podvodníci sa snažia získať osobné údaje a bankové informácie dôverčivých Slovákov.
Sociálna poisťovňa v posledných dňoch zaznamenala rozsiahle šírenie podvodných e-mailov, ktoré sa snažia oklamať ľudí ohľadom údajných preplatkov na poistnom. Tieto falošné správy sa tvária ako oficiálna komunikácia zo strany poisťovne a informujú príjemcov o tom, že majú nárok na vrátenie preplatku. Realita je však taká, že je to podvod.
Sociálna poisťovňa upozorňuje Slovákov
Sociálna poisťovňa oficiálne upozorňuje, že o preplatkoch poistného nikdy neinformuje prostredníctvom e-mailov, ktoré obsahujú odkazy na vypĺňanie osobných údajov.
Podvodníci sa vydávajú za inštitúciu a posielajú správy s názvom „Informácia o nadmerne uhradených príspevkoch na starobné poistenie – výzva na doplnenie údajov”. Súčasťou týchto správ je aj link, cez ktorý údajne treba doplniť osobné údaje na získanie preplatku.
Sociálna poisťovňa dôrazne varuje občanov, aby na odkazy v takýchto e-mailoch neklikali a podozrivé správy okamžite vymazali zo svojich schránok.
Podľa oficiálneho stanoviska zverejneného na stránke Sociálnej poisťovne ide o pokus o zneužitie osobných údajov a finančný podvod.
Ako rozpoznať podvodný e-mail od Sociálnej poisťovne
Existuje niekoľko jasných znakov, podľa ktorých môžete identifikovať podvodnú správu:
- Žiada vás o poskytnutie osobných údajov alebo prístupových hesiel.
- Obsahuje odkaz na falošnú stránku Sociálnej poisťovne.
- Vyvíja na vás tlak – zdôrazňuje naliehavosť a požaduje rýchlu reakciu.
- Obsahuje gramatické a štylistické chyby.
- Pochádza z podozrivej e-mailovej adresy, ktorá nesúvisí s oficiálnymi doménami poisťovne.
V čase, keď sa elektronické podvody stávajú stále sofistikovanejšími, musíte byť mimoriadne obozretní pri akomkoľvek kontakte, ktorý od vás žiada osobné alebo finančné informácie.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Čo robiť pri podozrení na podvod
Ak ste dostali podozrivý e-mail údajne od Sociálnej poisťovne, mali by ste:
- Neklikať na žiadne odkazy v správe.
- Okamžite správu vymazať.
- Kontaktovať priamo Sociálnu poisťovňu cez oficiálne kanály (Informačno-poradenské centrum alebo najbližšiu pobočku).
Bezpečnosť vašich osobných údajov by mala byť vždy na prvom mieste. Preto si vždy overte pravosť akejkoľvek požiadavky, ktorá sa týka vašich osobných alebo finančných informácií.
Sociálna poisťovňa prosí všetkých klientov, aby pristupovali k podobným správam pozorne a zodpovedne si preverovali ich obsah a pravdivosť, či už ide o e-maily, SMS správy alebo komunikáciu cez sociálne siete.
V prípade akýchkoľvek pochybností je najlepšie kontaktovať inštitúciu priamo cez jej oficiálne kontaktné údaje a neposkytovať citlivé informácie na základe nevyžiadanej komunikácie.