Koniec legendy? Ikonická značka na Slovensku zatvára predajne a bojuje o prežitie

  • Značka Baťa zatvorila viac ako polovicu predajní, z pôvodných 17 zostalo len osem.
  • Firma vykazuje na Slovensku straty už vyše desať rokov.
  • Odborník predpokladá, že Baťa si časom ponechá len internetový obchod.
Ekonomika Baťa na Slovensku zatvára predajne
Baťa na Slovensku zatvára predajne. Zdroj: shutterstock.com/Pressmaster, YIUCHEUNG
BitmarketsOkazio mobil

S takmer storočnou históriou značka, ktorá kedysi obuvníckemu trhu vládla, dnes o svoje miesto na slovenskom trhu zápasí. Baťa na Slovensku vykazuje straty už vyše desať rokov a situácia sa stále zhoršuje.

V roku 2023 firma 1,16 milióna eur prerobila, pričom sa jej príjmy v posledných rokoch pohybujú medzi 7 až 8 miliónmi eur ročne. Na to upozornil portál aktuality.sk.

Kde ešte kúpite topánky Baťa?

Kým v minulosti ste predajne Baťa našli vo väčšine slovenských miest, dnes ich počet výrazne klesol. V hlavnom meste zostali len dve predajne – v nákupných centrách Eurovea a Avion. Dve predajne má firma aj v Poprade, konkrétne v obchodných centrách Max a Forum. Zvyšné štyri obchody nájdete v Nitre, Trenčíne, Prešove a Košiciach.

Zákazníci zo Žiliny, Banskej Bystrice, Trnavy či Ružomberka si už po topánky značky Baťa musia zájsť ďalej alebo cez internet nakúpiť. Práve v týchto mestách firma v posledných rokoch svoje predajne zatvorila.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Prečo sa ikonickej značke nedarí?

Odborník Jozef Orgonáš z Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave za problémami vidí viacero dôvodov. „Spoločnosť Baťa akoby zaspala dobu a jej internetová ponuka zákazníkov nepriťahuje tak ako konkurencia,” vysvetľuje.

Hlavným dôvodom je zmena v tom, ako ľudia nakupujú. Mladí ľudia dnes uprednostňujú nákupy cez internet, kde má Baťa silnú konkurenciu. Hoci firma má vlastný e-shop, za konkurenčnými obchodmi zaostáva.

„Navyše, môj osobný názor, trendy v móde nedrží, ponúka relatívne jednostranne modely, ktoré sa veľmi nemenia, pričom konzervatívna obuv, ktorá by v ponuke mala pretrvávať, je v defenzíve,” dodáva Orgonáš.

Späť
Strana 1/2Ďalej
Coinfactory PC banerCoinfactory mobil baner
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.