- Značka Baťa zatvorila viac ako polovicu predajní, z pôvodných 17 zostalo len osem.
- Firma vykazuje na Slovensku straty už vyše desať rokov.
- Odborník predpokladá, že Baťa si časom ponechá len internetový obchod.
S takmer storočnou históriou značka, ktorá kedysi obuvníckemu trhu vládla, dnes o svoje miesto na slovenskom trhu zápasí. Baťa na Slovensku vykazuje straty už vyše desať rokov a situácia sa stále zhoršuje.
V roku 2023 firma 1,16 milióna eur prerobila, pričom sa jej príjmy v posledných rokoch pohybujú medzi 7 až 8 miliónmi eur ročne. Na to upozornil portál aktuality.sk.
Kým v minulosti ste predajne Baťa našli vo väčšine slovenských miest, dnes ich počet výrazne klesol. V hlavnom meste zostali len dve predajne – v nákupných centrách Eurovea a Avion. Dve predajne má firma aj v Poprade, konkrétne v obchodných centrách Max a Forum. Zvyšné štyri obchody nájdete v Nitre, Trenčíne, Prešove a Košiciach.
Zákazníci zo Žiliny, Banskej Bystrice, Trnavy či Ružomberka si už po topánky značky Baťa musia zájsť ďalej alebo cez internet nakúpiť. Práve v týchto mestách firma v posledných rokoch svoje predajne zatvorila.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Prečo sa ikonickej značke nedarí?
Odborník Jozef Orgonáš z Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave za problémami vidí viacero dôvodov. „Spoločnosť Baťa akoby zaspala dobu a jej internetová ponuka zákazníkov nepriťahuje tak ako konkurencia,” vysvetľuje.
Hlavným dôvodom je zmena v tom, ako ľudia nakupujú. Mladí ľudia dnes uprednostňujú nákupy cez internet, kde má Baťa silnú konkurenciu. Hoci firma má vlastný e-shop, za konkurenčnými obchodmi zaostáva.
„Navyše, môj osobný názor, trendy v móde nedrží, ponúka relatívne jednostranne modely, ktoré sa veľmi nemenia, pričom konzervatívna obuv, ktorá by v ponuke mala pretrvávať, je v defenzíve,” dodáva Orgonáš.