- Nová služba ponúka široký sortiment produktov s cenami do 20 dolárov.
- Spoločnosť kladie dôraz aj na spokojnosť zákazníkov a ich ochranu.
- Významnou konkurenčnou výhodou má byť rýchlosť doručenia.
Amazon prichádza s prevratnou novinkou, ktorá môže výrazne zamiešať kartami na trhu s lacným tovarom. Spustením novej služby Amazon Haul mieri priamo na konkurenciu v podobe čínskych platforiem Temu a AliExpress, ktoré si v posledných rokoch získali priazeň zákazníkov vďaka nízkym cenám. Upozornil na to portál Startitup.sk.
Nová služba ponúka široký sortiment produktov s cenami do 20 dolárov, pričom väčšina položiek stojí menej ako 10 dolárov. Niektoré produkty sú dokonca dostupné už od jedného dolára. „Nájsť skvelé produkty za veľmi nízke ceny je pre zákazníkov dôležité,” vysvetľuje Dharmesh Mehta, viceprezident Worldwide Selling Partner Services v Amazone.
Služba, ktorá je momentálne v beta verzii, je dostupná zatiaľ len pre amerických zákazníkov prostredníctvom aplikácie Amazon Shopping. Spustená bola 13. novembra a ponúka produkty z oblasti módy, elektroniky, domácich potrieb a životného štýlu.
Amazon sa snaží prilákať zákazníkov nielen nízkymi cenami, ale aj atraktívnymi bonusmi. Pri väčších nákupoch môžu využiť extra zľavy – 5 % pri objednávke nad 50 dolárov a dokonca 10 % pri nákupe nad 75 dolárov. Doručenie je bezplatné pri objednávkach presahujúcich 25 dolárov, v opačnom prípade si zákazník priplatí 3,99 dolára.
Významnou konkurenčnou výhodou má byť rýchlosť doručenia. Zatiaľ čo pri čínskych e-shopoch môže dodanie tovaru trvať aj niekoľko mesiacov, Amazon sľubuje doručenie do jedného až dvoch týždňov. Zákazníci majú navyše k dispozícii viac ako 8 000 odberných miest vrátane UPS, Kohl’s, Staples a predajní Amazon Fresh a Whole Foods.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Spotrebitelia novinku od Amazon ocenia
Spoločnosť kladie dôraz aj na spokojnosť zákazníkov a ich ochranu. Všetky nákupy sú kryté zárukou Amazon A to Z, ktorá garantuje bezpečné platby a dodanie tovaru v očakávanom stave. Vrátenie tovaru je možné do 15 dní od doručenia, pričom pri nákupoch nad 3 doláre je bezplatné.
Načasovanie spustenia služby nie je náhodné. V súvislosti s možným znovuzvolením Donalda Trumpa za prezidenta USA sa hovorí o zvýšení ciel na tovary dovážané z Číny. Amazon tak môže získať významnú konkurenčnú výhodu oproti čínskym platformám.
Amazon, ktorý už vyše dvadsať rokov spolupracuje s nezávislými predajcami, ponúka viac ako 300 miliónov produktov v 35 kategóriách. Predajcovia môžu využívať vlastnú distribúciu alebo službu Fulfillment by Amazon (FBA), čo zabezpečuje vysokú kvalitu služieb a spoľahlivosť dodania.
„Naďalej skúmame spôsoby, ako môžeme spolupracovať s našimi predajnými partnermi, aby mohli ponúkať produkty za mimoriadne nízke ceny,” dodáva Mehta s tým, že služba sa bude v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch ďalej zdokonaľovať a rozširovať.