- Tento jedinečný nápad sa zrodil počas jedného upršaného májového dňa.
- V roku 2024 sa značka predstavila v relácii Jama levova, čo prinieslo významné zmeny.
- Kryptomagazin.sk oslovil zakladateľku značky, prezradila nám príbeh firmy, no aj plány do budúcnosti.
Dáždnikovo začalo písať unikátny príbeh na Slovensku v októbri 2021. Ide o príbeh značky, ktorá aj do tých najsychravejších dní nosí radosť. Táto značka na trh prináša unikátne dáždniky s dizajnmi od talentovaných domácich umelcov.
Ako pre kryptomagazin.sk uvádza zakladateľka tejto značky Simona Plevová, tento nápad sa zrodil počas jedného upršaného májového dňa.
Dáždnikovo je slovenská značka, ktorá (už ako napovedá jej samotný názov), ponúka jedinečné dáždniky. Za týmito výrobkami stoja talentovaní umelci. Tieto dáždniky teda nie sú len praktickou pomôckou do upršaných dní, ale aj umeleckým dielom. Samozrejme, keďže krása nestačí, vo firme si veľmi dávajú záležať aj na kvalite. Dáždniky sú teda pevné a vetruodolné.
Ako sme už uviedli vyššie, značka vznikla v roku 2021.
„Od prírody som slnečný typ a nič na mňa nepôsobí pochmúrnejšie ako upršaný a zamračený deň. Jedného rána, kráčajúc po ulici presne za takéhoto neprívetivého počasia (bol to máj – mesiac, kedy sa človek teší na slnko a teplo – a celý mesiac pršalo), som si všimla, že zďaleka nie som jediná,” vysvetľuje v úvode zakladateľka Simona.
Vo svojom okolí totiž videla aj iných deprimovaných ľudí, ktorí boli zachmúrení a mali zvesené hlavy. Bola to akási depresia, v ktorej boli všetci spolu. Išlo však o situáciu, ktorá sa dala veľmi ľahko zvrátiť, čo si Simona hneď uvedomila.
Nebolo to také jednoduché
Stačilo vymeniť obyčajné a nudné dáždniky za niečo krajšie a zaujímavejšie. Malo ísť o niečo, čo hýri farbami, zaujme pozornosť, zdvihne ľuďom hlavy a donúti ich poobzerať sa okolo seba.
„Prišla som ale tiež na to, že ak by som si takýto dáždnik chcela kúpiť, nevedela by som, kde ho hľadať. Nenapadla mi totiž vôbec žiadna značka venujúca sa tomuto typu produktov,” hovorí a dodáva, že voľba bola jasná. Vzniklo tak Dáždnikovo, ktoré má vo svojom portfóliu dizajnové dáždniky.
Zaujímavosťou však je, že k realizácii nápadu nedošlo ihneď. Ako hovorí Simona, nejaký čas si poležal v šuflíku. Po tom, čo skončili všetky prípravné práce, Dáždnikovo uzrelo svetlo sveta.
Zohnať dáždnik na Slovensku sa dá úplne jednoducho. Náročnejšie však je zohnať niečo, čo je pekné. Zároveň tu neexistuje značka, ktorá by sa venovala produktom do dažďa s vlastným dizajnom.
Simona teda hovorí, že pokiaľ sa na konkurenciu pozeráme z hľadiska unikátnosti, na Slovensku je minimálna. Ak však ide o cenu, konkurencia je široká. Mnohým ľuďom totiž stačí obyčajný dáždnik a vyberajú si ho na základe ceny.
Čo sa teda týka odlišnosti od konkurencie, odpoveď je jasná. Podľa Simony sa Dáždnikovo od ostatných značiek líši najmä tým, že nejde o obyčajné dáždniky, ale o umelecké diela.
„Všetky dizajny totiž navrhli talentovaní slovenskí umelci, každý má aj svoj názov a príbeh. Prostredníctvom nich meníme upršané ulice na galérie umenia dostupné pre všetkých a pomáhame dostať krásne slovenské umenie medzi ľudí. Ľudia môžu spoznať šikovných domácich umelcov prostredníctvom bežného produktu,” hovorí.
Okrem dizajnu sa však extra pozornosť venuje aj kvalite.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Ako vyberá Dáždnikovo umelcov?
Výber umelcov bol podľa Simony spočiatku veľmi poctivý. „Urobila som si prieskum, vybrala som takých, ktorí mi boli subjektívne blízki a snažila som sa ich nakombinovať spôsobom, aby sme vytvorili čo najrôznorodejšiu ponuku dizajnov,” hovorí s tým, že z toho vzniklo 7 unikátnych kúskov od 5 rôznych umelcov.
Po troch rokoch je však situácia iná. V tomto čase už vo firme vedia povedať, aké témy budú zákazníkov baviť, na základe čoho prebieha výber umelcov. Simona tiež poukazuje na to, že je výhodou, pokiaľ majú umelci okolo seba komunitu. Síce nejde o podmienku, no je to výhodné z hľadiska marketingovej pomoci.
Množstvo umelcov na Slovensku je veľa, takže nadväzovať spolupráce a robiť nové dizajny by sa dalo donekonečna. V súčasnosti však firma pracuje v rámci budgetu. „Veríme, že postupne budeme vedieť poskytnúť priestor oveľa väčšiemu množstvu z nich.”
„Umelci u nás majú voľnú ruku. Poznajú našu víziu – dizajny majú byť pestré, farebné, originálne a rešpektujúce jedinečný tvar dáždnika,” vysvetľuje zakladateľka. Medzi najobľúbenejšie dizajny patria Red & Wolf od Rosie Naive Art, Lesniaci od Adzuši Art, či klasiky ako Pod Vysokými Tatrami a Dáždnikovka.
Skúsenosti z Jamy levovej
V roku 2024 sa značka predstavila v relácii Jama levova, čo prinieslo významné zmeny.
„Bola to obrovská skúsenosť. Dostala som niekoľko rôznych pohľadov a rád od skúsených podnikateľov, ku ktorým by som sa inak nemala šancu dostať,” hodnotí zakladateľka.
Simona ďalej ozrejmuje, že išlo o skúsenosť, ktorá vyškolila jej osobnosť. Nie je totiž jednoduché ísť s kožou na trh. V relácii sa musela postaviť kritike, obhájiť svoj nápad, argumentovať a „nezosypať sa.” Počas natáčania, ktoré ju síce stálo mnoho energie, nadobudla sebavedomie. Hovorí, že v ďalšej podobnej situácii by si tak vedela poradiť o niečo lepšie.
„Rád a názorov, ktoré človek v Jame dostane, je veľké množstvo. Aj samotní investori majú často na veci rôzne pohľady. Čiže to najzásadnejšie nastáva potom – vedieť si z nich vybrať to relevantné, to, s čím človek súznie a čo je v súlade aj s nejakou jeho či už profesionálnou alebo osobnou víziou,” hovorí. S radami, ktoré dostala, aktívne pracuje a bude v tom pokračovať aj v budúcnosti.
Okrem toho, že sa po účasti v relácii zmenila Simona, došlo aj k zmene v rámci procesov a aktivít vo firme. Aj vďaka účasti v Jame levovej Dáždnikovo aktuálne pozná viac ľudí. Simona hovorí, že táto relácia patrí aj k výborným marketingovým nástrojom.
„Verím, že tie najzásadnejšie zmeny ešte len prídu – či už sa stanú vďaka investícii, o ktorej aktuálne s pánom Rattajom rokujeme, alebo aj vďaka mentoringu s Jurajom Fehervárim, ktorý začne už čoskoro,” dodáva.
Aké má Dáždnikovo plány do budúcnosti?
Hoci v súčasnosti Dáždnikovo ponúka iba dáždniky, čoskoro sa to zmení. Simona hovorí, že značka nie je iba dáždniková. Portfólio značky sa teda čoskoro rozšíri. Najskôr pôjde o detské pršiplášte a gumáky.
Tie by mali do ponuky pribudnúť už v budúcom roku. Po istom čase však budú tieto produkty k dispozícii aj pre dospelých. Simona však upozorňuje, že tu to nekončí. Vo firme majú totiž kopec ďalších nápadov.
Čo sa týka expanzie do ďalekého zahraničia, aj tu značka chystá prekvapenie. Dáždnikovo sa síce v súčasnosti sústredí na rozšírenie produktového portfólia a vybudovanie povedomia v rámci Slovenska, no expanzia na stole je.
Okrem rozširovania portfólia sa tak značka v blízkej dobe plánuje sústrediť aj na marketing a predaj a vybudovanie e-shopu ako hlavného predajného kanála.
„Je možné, že v dohľadnej dobe začneme riešiť aj expanzie do blízkeho zahraničia či posilňovanie tímu,” prezrádza na záver Simona.