- Fusakle zostávajú symbolom kreativity a odvahy v slovenskom podnikaní.
- Značka bola nútená pristúpiť k radikálnym opatreniam.
- Andrej Bartalos, majiteľ spoločnosti Eric SK, priznáva vážnosť situácie, ale zostáva optimistický.
Známa slovenská značka veselých ponožiek Fusakle sa ocitla v hlbokej finančnej kríze. Spoločnosť Eric SK, ktorá stojí za touto populárnou značkou, čelí vážnym ekonomickým problémom. Informuje o tom Denník N.
Klesajúce tržby a rastúca strata prinútili firmu k drastickým opatreniam vrátane masívneho prepúšťania zamestnancov. Napriek tomu majiteľ značky verí v jej budúcnosť a odmieta možnosť bankrotu.
Pandémia covid-19, paradoxne, priniesla značke Fusakle rekordné tržby. V roku 2021 dosiahli vrchol na úrovni 9 miliónov eur. Ľudia, ktorí trávili viac času doma, si obľúbili nákupy cez internet a veselé ponožky sa stali hitom. Situácia sa však dramaticky zmenila s ústupom pandémie a návratom zákazníkov do kamenných obchodov.
Rok 2022 znamenal pre Fusakle tvrdý pád. Tržby klesli na 6,8 milióna eur a spoločnosť sa prepadla do straty 789-tisíc eur. Negatívny trend pokračoval aj v nasledujúcom roku. V roku 2023 sa tržby ďalej prepadli o takmer 40 percent na 4,27 milióna eur. Hoci sa spoločnosti podarilo mierne znížiť stratu na 650-tisíc eur, finančná situácia zostáva kritická.
Andrej Bartalos, majiteľ spoločnosti Eric SK, priznáva vážnosť situácie, ale zostáva optimistický. „Prehlbovanie problémov sa vlani zastavilo a tento rok sa náš biznis už zasa vylepšuje,” uviedol. Bartalos verí, že spoločnosť by mohla už v tomto roku dosiahnuť kladný hospodársky výsledok.
Fusakle boli nútené pristúpiť k radikálnym opatreniam. Z pôvodných takmer 50 kamenných predajní na Slovensku a v Česku ich zostalo len jedenásť. Drasticky sa znížil aj počet zamestnancov. „V súčasnosti zamestnávame 20 až 25 ľudí, kým ešte minulý rok ich bolo 80 a v najlepších časoch dokonca vyše 100,” vysvetľuje Bartalos.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.