Biedronka v sloganoch tvrdí, že je lacnejšia než Lidl. Je to pravda?

  • Biedronka tvrdí zákazníkom, že je najlacnejšia spomedzi reťazcov.
  • Jej slogany však porušujú pravidlá reklamy.
Novinky Biedronka porušila etický kódex reklamy
Biedronka porušila etický kódex reklamy. Zdroj: shutterstock.com/FotoDax/Elninho
BitmarketsBitmarkets

Biedronka podľa poroty Etického výboru pre reklamu porušila etický kódex reklamy. Poľská sieť, ktorá patrí skupine Jeronimo Martins, zneužila dôveru spotrebiteľov, keď tvrdila, že je najlacnejšia, konkrétne lacnejšia ako Lidl. O téme informoval poľský portál Wiadomości Handlowe.

Supermarkety Biedronka budú čoskoro už aj na Slovensku. U našich severných susedov je lienka najväčším reťazcom na trhu. Konkurenčný boj o zákazníkov v Poľsku má o niečo tvrdšiu podobu, ako sme zvyknutí u nás doma.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Biedronka porušila eticky kódex reklamy

Biedronka v reklamnej kampani často útočí na svojho najväčšieho rivala – nemecký reťazec Lidl. Vo svojich sloganoch tvrdí, že je lacnejšia než Lidl. Tieto vyhlásenia sa objavili na účtenkách z registračných pokladníc, ale aj na billboardoch či dokonca v SMS-kách, ktoré reťazec posiela svojim registrovaným zákazníkom.

Sme najlacnejší už od roku 2002. Biedronka lacnejšia ako Lidl.

Sťažnosť na slogany Biedronky

Na Biedronku bola za tieto vyhlásenia podaná sťažnosť, v ktorej boli jej tvrdenia označené za „škandalózne a zavádzajúce”.

Slogan naznačoval, že Biedronka má najnižšie ceny už 22 rokov. Nezávislé agentúrne prieskumy nákupných košov však hovoria niečo iné: Biedronka nebola vždy najlacnejším reťazcom v Poľsku a jej ceny boli v niektorých prípadoch vyššie ako v Lidli.

Späť
Strana 1/2Ďalej
Kvakomat PC bannertxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.