Sociálne siete zaplavili falošné účty leteckých spoločností. Podvodníci kradnú zákazníkom údaje

  • Zákazníci leteckých spoločností často kontaktujú aerolínie cez sociálne siete.
  • Treba si však dať veľký pozor.
  • Účty veľkých spoločností zneužívajú podvodníci.
Novinky Sociálne siete leteckých spoločností zneužívajú podvodníci
Sociálne siete leteckých spoločností zneužívajú podvodníci. Zdroj: shutterstock.com/muratart
Kvakomat PC bannerBitmarkets

V dnešnej digitálnej ére sa mnohí ľudia obracajú na sociálne siete, aby rýchlo vyriešili svoje problémy alebo získali informácie. Platí to aj pre hľadanie dovoleniek či riešenie reklamácií. Toto pohodlie však môže prinášať aj nečakané riziká, uporozňuje BBC.

Spotrebiteľská organizácia Which? nedávno upozornila na rastúci problém podvodov na sociálnych médiách.

Napodobeniny spoločností

Podvodníci vytvárajú falošné účty, ktoré napodobňujú letecké spoločnosti, a snažia sa oklamať cestujúcich, aby im odovzdali svoje osobné údaje.

Sociálne siete čelia vážnemu problému s podvodníkmi

Podľa Which? má každá veľká britská letecká spoločnosť svojho falšovaného dvojníka na platforme X, známej skôr ako Twitter.

Medzi týmito spoločnosťami sú British Airways, easyJet, Jet2, Ryanair, Tui, Virgin Atlantic aj Wizz Air.

Tieto účty pravidelne zneužívajú dôverčivých zákazníkov. Which? tiež poukázala na pomalú reakciu platformy X pri zatváraní podvodných účtov.

Ako to prebieha?

Tento druh podvodu sa najčastejšie vyskytuje v prípadoch, keď zákazník kontaktuje leteckú spoločnosť cez sociálne médiá, aby vyriešil istý problém.

Podvodníci, ktorí často používajú automatizovaný softvér zvaný boty, takéto interakcie sledujú. Následne reagujú na otázky alebo sťažnosti zákazníkov a dúfajú, že zákazník si nevšimne, že komunikuje s falošným účtom.

Zneužívanie údajov

Ako príklad uvádza portál prípad, keď výskumník kontaktoval oficiálny účet Wizz Air s otázkou o meškaní letu: Odpovede od dvoch falošných účtov dostal okamžite.

Obe odpovede boli takmer identické. Ospravedlnili sa za nepríjemnosti a požadovali číslo WhatsApp pre ďalšiu asistenciu cez priame správy.

Nekalé praktiky

Tieto falošné účty nielenže žiadajú citlivé osobné údaje, často tiež presmerovávajú zákazníkov na phishingové webové stránky. Tam sa snažia získať údaje o kreditných kartách.

Niektorí podvodníci dokonca tvrdia, že zákazníci majú nárok na odškodné, alebo požadujú malý poplatok za riešenie problému.

V reakcii na tieto hrozby letecké spoločnosti vyzývajú svojich zákazníkov, aby boli ostražití. Radia im, aby nezdieľali osobné údaje na sociálnych sieťach.

Hovorca easyJet radí zákazníkom, aby komunikovali iba s ich oficiálnym kanálom, ktorý je overený zlatým odznakom. Hovorca Wizz Air zase pripomína, že osobné údaje by sa nikdy nemali zdieľať prostredníctvom sociálnych sietí. Odporúča, aby sa zákazníci obracali na zákaznícky servis priamo cez ich formuláre alebo call centrá.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
txbKvakomat mobil
Autor:
Vanessa Massayova
Vanessa Massayova

Pochádza z Bratislavy, kde vyštudovala ruské a východoeurópske štúdiá na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Žurnalistika bola najskôr iba jej hobby, neskôr sa však stala redaktorkou v Startitup. Teraz sa v Kryptomagazíne venuje aktualitám a zaujímavým témam.