- Tesco chce pomôcť slovenským ženám.
- Znižuje preto ceny dámskych hygienických potrieb.
Tesco, jeden z najväčších maloobchodných reťazcov na Slovensku, oznámilo významný krok v boji proti menštruačnej chudobe. Reťazec odstráni z cien produktov dámskej hygieny hodnotu dane z pridanej hodnoty. To znamená, že základné hygienické potreby budú pre zákazníčky dostupnejšie a lacnejšie.
Reťazec zlacní dámske hygienické produkty
Menštruačná chudoba, ktorá sa týka nedostatočného prístupu k potrebným hygienickým produktom počas menštruácie, je problém, ktorý zasahuje mnohé ženy a dievčatá nielen na Slovensku, ale aj celosvetovo.
Podľa prieskumu sa s týmto problémom počas svojho života stretlo až 44 % Sloveniek a 16 % s ním bojuje dodnes. Dve percenta to dokonca vnímajú ako pravidelný problém.
Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku uviedla:
Uvedomujeme si, že pre mnohé ženy je nákup menštruačných potrieb skutočným problémom. Ako jeden z najväčších súkromných zamestnávateľov, kde ženy tvoria až 71 % z celkového počtu kolegov a kolegýň Tesca na Slovensku, chceme svojou troškou prispieť k tomu, aby sme im túto situáciu uľahčili. Preto pokryjeme hodnotu DPH vložiek a tampónov vlastných značiek a pomôžeme ich urobiť pre naše zákazníčky ešte dostupnejšie.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Tesco pomáha ženám
Tesco sa rozhodlo pristúpiť k tejto iniciatíve s cieľom zmierniť finančný tlak na ženy, ktoré si nemôžu dovoliť pravidelný nákup týchto produktov. Odstránenie DPH z produktov dámskej hygieny je vítaným krokom, ktorý nasleduje príklady niektorých krajín, kde už došlo k zníženiu alebo úplnému zrušeniu DPH na tieto produkty.
Podľa štatistík, až jedna z desiatich dievčat na svete vynechá školu kvôli nedostatku dámskych hygienických potrieb. Na Slovensku sa tento problém týka mnohých žien a dievčat, najmä tých z nízkopríjmových rodín alebo marginalizovaných skupín.
Tento krok Tesca je súčasťou širšieho záväzku spoločnosti podporovať udržateľnosť a sociálnu zodpovednosť. Spoločnosť už realizovala niekoľko iniciatív zameraných na zníženie environmentálneho dopadu svojich činností a podporu lokálnych komunít.
Odstránenie DPH z produktov dámskej hygieny je ďalším krokom v tomto smere, ktorý ukazuje, že Tesco sa snaží byť nielen obchodným lídrom, ale aj pozitívnym spoločenským hráčom.
Reťazcu záleží na podpore žien, čo dokazuje aj rovnosťou v odmeňovaní zamestnancov, či ďalšími benefitmi, ktoré poskytuje svojim pracovníčkam.