Slováci pozor. Podvodné e-shopy číhajú takmer na každom rohu

  • Podvodné e-shopy je ťažké odhaliť na prvý pohľad.
  • Podvodníci používajú šikovné triky, aby svoje obete obrali o peniaze.
Novinky Podvodné e-shopy sú mimoriadne rozšírené
Podvodné e-shopy sú mimoriadne rozšírené. Zdroj: shutterstock.com/Rohappy

Podvodné e-shopy sú realitou a niektoré z nich sú prepracovanejšie ako v minulosti. Odhaliť ich na prvý pohľad je čoraz náročnejšie. Uviedla Mária Auxtová, manažérka spoločnosti Shoptet, ktorá zabezpečuje na Slovensku viac ako 6-tisíc slovenských e-shopov.

Podvodné e-shopy používajú prešpekulované taktiky

Jednou zo základných vecí, ktoré si treba všímať je pôvod e-shopu a kontaktné údaje, ako je email, telefón, sídlo firmy. Treba myslieť aj na to, že ani e-shopy s koncovkou „.sk” alebo slovom „slovensko” v názve nemusia byť slovenské,” dodala Auxtová.

Niektoré podvodné e-shopy dajú do názvu obľúbenú značku a snažia sa vzbudiť dojem oficiálneho predajcu. Iné zase sa svojim názvom len minimálne líšia od reálne fungujúceho slovenského e-shopu. Upozornila Auxtová a dodala, že každý e-shop by mal mať zverejnené aj obchodné podmienky, reklamačný poriadok aj s adresou kam reklamovaný tovar vrátiť.

Pri podvodných e-shopoch tieto informácie často chýbajú, alebo sú neúplné, spresnila manažérka z Shoptetu. Zároveň doplnila, že ak ide o e-shop so sídlom mimo Slovenska alebo Európskej únie (EÚ), reklamácie či vrátenie tovaru môže byť podstatne náročnejšie.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 76 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Pozor na príliš nízke ceny

Ďalším znakom podvodného e-shopu bývajú podľa Auxtovej aj priveľmi nízke ceny.

Ak sú ceny neprimerane nízke, môže ísť o podvod. Značkový tovar z nových kolekcií o polovicu lacnejší ako v zabehnutých e-shopoch je často priveľmi lákavá ponuka na to, aby bola pravdivá,” spresnila Auxtová.

Medzi charakteristické znaky podvodného e-shopu odznačila aj samotný pravopis. Ide o štylistické chyby, chýbajúcu diakritiku, nekvalitné fotografie či nedostatočný popis výrobkov.

Manažérka zo Shoptetu uviedla, že je v podozrivých e-shopoch je nutné vyhýbať sa nielen platbe za tovar, ale hlavne registráciám, ktoré môžu slúžiť na zber údajov a ich prípadne zneužitie. Podľa Auxtovej sa problém s podvodnými e-shopmi tak skoro nevyrieši, nakoľko väčšina z nich má sídlo mimo Slovenska a EÚ.

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zatiaľ nemá oprávnenie podvodné internetové stránky zablokovať, ani vymáhať plnenie platby za nedodaný tovar. Dôkazom je, že niektoré z e-shopov fungujú ešte celé mesiace prípadne aj dlhšie po tom, ako na ne SOI či spoločnosť ESET upozornia,” konštatovala Auxtová.

Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.

Najčítanejšie články

1

Chcete zarábať na vkladoch v banke? Takéto úroky ponúka 5 najväčších slovenských bánk

2

Obľúbená značka áut sťahuje z trhu zhruba 150 000 vozidiel. Hrozí riziko požiaru

3

Máte pocit, že vám odchádza spojka? Takto ju otestujete

4

Pôjdu utopené autá po povodniach na dračku? Takto ich spoznáte

5

Vodiči, pripravte sa na zdražovanie. Cena základného poplatku stúpne

PR články

Investičný pohľad na Apple: Budú nové iPhony s AI stačiť?

PR články  | 12. septembra 2024

PR článok XTB. Apple je aktuálne najväčšou spoločnosťou na svete. S trhovou kapitalizáciou cez 3,3 bilióna dolárov dlhodobo patrí k najobľúbenejším spoločnostiam nielen v rámci svojich technologických produktov, ale aj medzi akciovými investormi.

Apple predstavil vlastnú víziu AI