- Vláda schválila nový zákon na ochranu spotrebiteľa.
- Obchodníci už nebudú môcť kupujúcich zavádzať ohľadom výšky ponúkanej zľavy.
Slováci sa s obľubou vrhajú na výhodné nákupy v obchodoch počas rôznych akcií. Výpredaje pri blížiacich sa koncoch sezóny, populárny Black Friday alebo vyhľadávané povianočné zľavy. Cenovky v obchodoch v takýchto obdobiach hlásajú zľavy vo výške desiatok percent.
Zákazníci často pod vplyvom agresívnej marketingovej kampane, ktorá je orientovaná predovšetkým na cenové zľavy, bezhlavo nakupujú. Avšak, veľakrát ide len o šikovný trik obchodníkov, ktorí sa snažia kupujúcich zlákať na nie celkom pravdivú reklamu.
Ako informovala RTVS, tomuto by mal byť čoskoro koniec. Vláda totiž schválila nový zákon na ochranu spotrebiteľa, ktorý zavádzanie v zľavách eliminuje.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Zľavy vo výške 90 % už Slováci nenájdu
Výrazné reklamné tabule v obchodoch, ktoré pútajú pozornosť zákazníkov na zľavy vo výške 50 alebo aj 90 percent, sa stali v posledných rokoch štandardom počas rôznych výpredajových období. Zákazníci bezhlavo nakupujú rôzny tovar s vidinou super výhodnej ceny.
No nie všetko je vždy také, ako sa zdá. V mnohých prípadoch predajcovia pred výpredajom cenu tovarov umelo navýšili, a tak výsledná zľava na cenovke neodzrkadľuje skutočné zníženie ceny tovaru.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.