Temu a Shein pobláznili svet. Za extrémne nízkymi cenami ale stojí nepekná pravda

  • Čínske predajné platformy, ktoré kraľujú v Googli pri vyhľadávaní takmer akéhokoľvek tovaru tlačia na svojich dodávateľov.
  • Výrobcovia musia znižovať svoje marže na minimum a nesú veľké riziko z nahromadenia zásob nepredaného tovaru.
Novinky Predajcovia tlačia na výrobcov, aby extrémne znižovali ceny
Predajcovia tlačia na výrobcov, aby extrémne znižovali ceny. Zdroj: shutterstock.com/Robert Way/Ground Picture
BitmarketsKvakomat mobil

Čínske e-commerce platformy Shein a Temu masívne zaplavili trh v USA a rovnako aj trhy európskych krajín. Zákazníkom ponúkajú lacný čínsky tovar, ktorému nedokážu iní predajcovia cenou konkurovať. Táto čínska expanzia však spôsobuje poriadne ťažkosti tisíckam dodávateľov, ktorí sa pripojili k ich predajným platformám.

Shein a Temu sú známe tým, že umožňujú čínskym továrňam a predajcom osloviť globálny trh. Shein predáva tovar do viac ako 150-tich krajín sveta, zatiaľ čo Temu v súčasnosti pôsobí len na štyroch desiatkach trhov.

Ich predajné úspechy však majú extrémne negatívne dopady na dodávateľov, ktorí sú pod obrovským tlakom na znižovanie predajných cien, ako informoval portál The Wall Street Journal.

Predajné platformy tlačia výrobcov do extrémne nízkych cien

Niektorí dodávatelia pre portál uviedli, že ťažko zápasia so ziskovými maržami, ktoré sú podstatne nižšie ako na iných platformách, napríklad na Amazone. Pod tlakom Shein a Temu musia extrémne znižovať ceny.

Dodávatelia navyše nesú riziko spojené s vrátením tovaru. Nielenže sú zodpovední za náklady na vrátenie tovaru, ale čelia aj sankciám zo strany Shein a Temu v prípade, že zákazníci podávajú na tovar sťažnosti.

Výrobcovia sa topia v horách nepredaného tovaru

Shein a Temu úplne zmenili tradičný dodávateľský model. Tovar, ktorý ich platformy ponúkajú, musí byť k dispozícii ihneď, keďže stránky sa pýšia rýchlosťou vybavenia objednávky. Výrobcovia tak musia mať plné sklady tovaru, ktorý je práve v kurze. Problém nastáva vtedy, keď záujem o produkt opadne a výrobcom ostávajú preplnené sklady nepredaných zásob.

Dongguan Michun Clothing zastavili svoju spoluprácu s Shein práve kvôli nadmernému riziku, ktoré musia výrobcovia niesť. Továreň uviedla, že riziko, ktoré vzniká pri nepredaných zásobách, je pre dodávateľov príliš veľké. Prevádzkovateľ obchodu na seba totiž prevezme len minimálnu časť z tovaru, ktorý sa nepredal, a výrobcom zároveň nedovolí daný tovar predávať na iných, konkurenčných platformách.

Binance
97%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Shein a Temu navzájom súperia o dodávateľov aj zákazníkov

Shein a Temu súťažia medzi sebou o rovnakých dodávateľov a zameriavajú sa taktiež na rovnakých zákazníkov v západných krajinách. Shein, pôvodne čínska spoločnosť, sa stala rýchlo rastúcim obchodom s rýchlou módou. Platforme Temu, ktorú spustila firma PDD Holdings, sa podarilo rýchlo dohnať Shein a stala sa jednou z najpopulárnejších aplikácií elektronického obchodu v USA.

Výrobcovia nedokážu dlhodobo fungovať pod tlakom populárnych predajcov

Obľúbené predajné platformy nie sú dlhodobo udržateľné práve kvôli ich špecifickému dodávateľskému modelu. Čínski výrobcovia majú na trhu mnoho príležitostí a môžu si vyberať, ktorú digitálnu platformu využijú pre distribúciu svojich produktov do zámoria. Globálny program predaja ponúkajú napríklad Alibaba, AliExpress, Shopee, TikTok aj Amazon.

Shein a Temu im svojou predajnou politikou drasticky znižujú ziskové marže a prenášajú na nich riziko, ktoré plynie z masívnych zásob tovaru, ktorý nakoniec nedokážu predať. Z ich pohľadu bude teda logickým krokom hľadanie alternatívnych možností odbytu pre svoje produkty, a to takých, ktoré im prinesú čo najvyššie predaje a zisky.

Prečítajte si aj: Slováci masívne nakupujú v tejto čínskej aplikácii. Môže však byť nebezpečná

txbtxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.