Nemecký Volkswagen nezažíva najlepšie časy. Podľa slov jeho šéfa Thomasa Schäfera je automobilka aktuálne príliš pomalá, lenivá a komplikovaná, informuje o tom denník SME.
Thomas Schäfer predtým šéfoval Škode a v internom podcaste zdieľal svoje obavy ohľadom úpadku automobilky Volkswagen. Zvyšuje sa konkurenčný tlak a náklady na pracovnú silu sú pre automobilku v medzinárodnom meradle príliš vysoké.
Jednou z obáv vedenia je prevádzková marža, ktorá je aktuálne na úrovni 3,4 %. Schäfer ju chce vytiahnuť aspoň na 6,5 %. To je, mimochodom, rovnaká prevádzková marža, akú má automobilka Škoda.
To znamená, že Volkswagen sa chystá šetriť, pričom program úspor je rozdelený do štyroch kategórií a to predaj, produkty, personál a náklady na výrobu a vývoj.
Taktiež chcú urýchliť aj vývoj nového automobilu, ktorý v súčasnosti trvá okolo 50 mesiacov. Pre porovnanie, vývoj automobilu Škoda trvá len 36 mesiacov, čo je výrazný rozdiel. To by malo navýšiť kasu spoločnosti až o 1 miliardu eur.
Ďalšie 4 miliardy eur získa automobilka zvýšením cien automobilov. Volkswagen sa zrejme uchýli aj k prepracovaniu predajného modelu a začne predávať autá priamo namiesto predajcov. Niečo podobné robí aj Tesla.
VW zastavil nábor nových zamestnancov, pričom zrejme zníži počet brigádnikov. Ďalšie zmeny sa dotknú zamestnancov v kanceláriách. Prepustiť sa má až 6 000 takýchto pracovníkov, čo je až pätina z celkového počtu. Odbory a zamestnanecká rada tlačia vedenie, aby neprepúšťalo až do roku 2029.
Volkswagen už zrejme nebude vyrábať toľko áut ako doteraz. V rámci celého koncernu, kde patrí Volkswagen, Škoda, Seat a Volkswagen úžitkové vozidlá, sa má výroba v závodoch postupne znížiť na 80 %.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Bratislavský závod sa chystá rozšíriť výrobu
Závod Volkswagen Slovakia sa aktuálne rozprestiera na ploche 28 tisíc metrov štvorcových. V rámci rozširovania a budúcich projektov sa má táto plocha zväčšiť takmer dvojnásobne, konkrétne o ďalších 21 tisíc metrov štvorcových.
Hlavným dôvodom expanzie má byť nová lisovňa. Tú v súčasnosti obsluhuje približne stovka zamestnancov. Aktuálne lis vyrába 104 dielov pre modely Audi Q7, Audi Q8, Volkswagen Tuareg, Volkswagen Passat, Škoda Superb, Porsche Cayenne a Porsche Cayenne Coupé.
Vo vnútri fabriky sa nachádza lisovňa, karosáreň, lakovňa, výroba agregátov, montážna linka a testovacia dráha. V roku 2022 sa tu vyrobilo 268 685 automobilov a najväčšími exportnými trhmi sú podľa obratu Čína, USA a Nemecko.
Okrem vyššie spomínaných modelov sa tu vyrába aj Volkswagen up!, jeho elektrická verzia e-up! a Škoda Karoq. Závod funguje už od roku 1991, pričom sa tu vyrobilo dokopy viac ako 7 miliónov vozidiel.
Prečítajte si aj: Bratislavský Volkswagen rozširuje výrobu. Zabezpečí to nárast pracovných miest?