- V súčasnosti je Slovensko jednou z mála krajín EÚ, ktoré stále nemajú žiadne dotácie na elektrické autá.
- Francúzi navrhujú, aby Brusel presadil krízový plán na záchranu automobilového priemyslu.
- Francúzsky systém má však aj svoje obmedzenia.
Pre Slovensko by prijatie tohto návrhu znamenalo významný krok vpred. Zavedenie dotácií by mohlo zvýšiť záujem o elektromobily a podporiť tak ekologickejšiu mobilitu. Okrem toho by to mohlo pomôcť oživiť domáci automobilový priemysel, ktorý je jedným z pilierov slovenskej ekonomiky.
Zatiaľ čo návrh Francúzska je stále v počiatočnej fáze, jeho potenciálna implementácia by mohla priniesť pozitívne zmeny pre celý európsky trh s elektromobilmi. Zjednotenie dotácií by mohlo vyrovnať podmienky na trhu a poskytnúť európskym výrobcom lepšiu pozíciu v konkurenčnom boji s čínskymi automobilkami.
K zmenám by mohlo dôjsť aj v Nemecku
Environmentálna organizácia Greenpeace vyzvala na prehodnotenie prístupu k dotáciám na elektrické vozidlá v Nemecku. Navrhuje, aby minister hospodárstva zaviedol bonus pre malé a úsporné elektrické autá s cenou do 30 000 eur, namiesto súčasných dotácií, ktoré považuje za nespravodlivé a ekologicky škodlivé, zameraných na firemné vozidlá. Túto informáciu priniesol portál Teraz.sk.
Greenpeace navrhuje, aby sa financovanie príspevkov na nákup elektromobilov zabezpečilo prostredníctvom zvýšených poplatkov za registráciu veľkých vozidiel so spaľovacími motormi. Tento krok by pomohol dosiahnuť vládny cieľ mať na nemeckých cestách 15 miliónov elektrických áut do roku 2030 a zároveň dodržať európske emisné limity.