7 000 eur na nové auto. Slováci by sa čoskoro mohli tešiť zo štedrej dotácie, má to ale háčik

  • V súčasnosti je Slovensko jednou z mála krajín EÚ, ktoré stále nemajú žiadne dotácie na elektrické autá.
  • Francúzi navrhujú, aby Brusel presadil krízový plán na záchranu automobilového priemyslu.
  • Francúzsky systém má však aj svoje obmedzenia.
Novinky 7 000 eur na nové auto
7 000 eur na nové auto. Zdroj: Shutterstock.com/ViDI Studio, Jaroslav Moravcik
Okazio PCOkazio mobil

V posledných rokoch sa dopyt po elektromobiloch v Európskej únii ukázal ako slabší, než sa pôvodne očakávalo. Tento trend ohrozuje nielen európske automobilky, ale aj celý priemysel, ktorý sa ocitá v čoraz hlbšej kríze.

Francúzsky minister priemyslu Marco Ferracci nedávno otvoril tému zjednotenia dotácií na elektromobily naprieč Európskou úniou, čo by mohlo priniesť nový impulz pre trh s elektrickými vozidlami. Upozornil na to portál Topspeed.sk.

Konkurencieschopnosť voči Číne

Francúzi navrhujú, aby Brusel presadil krízový plán na záchranu automobilového priemyslu. Tento plán má za cieľ nielen konkurovať Číne, ale aj bojovať proti obchodným praktikám čínskych automobiliek, ktoré sa snažia presadiť v Európe so svojimi lacnými elektromobilmi.

 

Ferracciho vízia spočíva v zjednotení dotácií na elektromobily podľa francúzskeho modelu, čo by malo zaistiť, že cena elektrických áut nebude pre motoristov odrádzajúcim faktorom.

V súčasnosti je Slovensko jednou z mála krajín EÚ, ktoré stále nemajú žiadne dotácie na elektrické autá. Francúzsky model dotácií ponúka príspevky vo výške 5- až 7-tisíc eur na nové elektromobily, pokiaľ ich cena nepresahuje 47-tisíc eur a hmotnosť nepresahuje 2,4 tony. Výška príspevku závisí od príjmu domácnosti, čo znamená, že je prispôsobená ekonomickej situácii jednotlivých rodín.

Francúzsky systém má však aj svoje obmedzenia. Dotácie nie sú poskytované na vozidlá, ktorých výroba spôsobila nadmerné emisie CO2. Toto pravidlo je zamerané najmä na časť čínskych elektromobilov, ktoré často kritizujú za vysokú uhlíkovú stopu pri výrobe. Tento aspekt by mohol byť kľúčový pri rozhodovaní o tom, ktoré vozidlá budú mať nárok na dotácie v rámci celej EÚ.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Slovensku by tento krok pomohol

Späť
Strana 1/2Ďalej
Kvakomat PC bannertxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.