- Zákazníci si kúpili už 600 000 debničiek ovocia a zeleniny za euro.
- Projekt zachránil 1 700 ton potravín pred vyhodením.
- Ročne sa na Slovensku vyhodí 400 000 ton potravín.
Balíčky s ovocím a zeleninou predstavujú len jednu z mnohých aktivít, ktorými Lidl bojuje proti plytvaniu potravinami. Reťazec zaviedol aj osobitné označovanie produktov s blížiacim sa dátumom spotreby, ktoré ponúka so zľavou v chladiacich boxoch označených nápisom „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré”.
Podobný princíp sa uplatňuje aj pri predaji pečiva z predchádzajúceho dňa. Zákazníci majú možnosť zakúpiť si chlieb „Priamo z pece” do 12:00 nasledujúceho dňa po upečení s 50 % zľavou. Tieto produkty sú špeciálne zabalené a označené oranžovou cenovkou priamo v regáli.
„Naša stratégia boja proti plytvaniu potravinami je mnohovrstvová. Optimalizujeme objednávanie produktov, poskytujeme zľavy na tovar s blížiacim sa dátumom spotreby a vzdelávame zákazníkov o zodpovednej spotrebe. Balíčky s ovocím a zeleninou predstavujú najviditeľnejšiu časť našej snahy a teší nás ich popularita,” dodáva Sobotová.
Perspektívy do budúcnosti
Balíčky s ovocím a zeleninou za euro sú dostupné v špeciálnych stojanoch za pokladnicami predajní Lidl na Slovensku. Ich obsah sa priebežne mení podľa sezóny a dostupnosti produktov, čo prispieva k rozmanitosti a atraktívnosti ponuky.
Iniciatíva „S Lidlom šetríme jedlom” dokazuje, že boj proti plytvaniu potravinami môže byť nielen ekologicky prospešný, ale aj ekonomicky výhodný pre všetky zúčastnené strany. Zákazníci šetria financie, obchodný reťazec minimalizuje straty a životné prostredie je menej zaťažované odpadom.